همسرعامل حمله استانبول: نمی دانستم داعشی است

همسرعامل حمله استانبول: نمی دانستم داعشی است
پنج‌شنبه 16 دی 1395 - 12:40

همسر عامل حملۀ تروریستی استانبول جزئیاتی را از آخرین روزهای خود و علت ترک قرقیزستان و رفتن به ترکیه بیان کرد و گفت که از همکاری شوهرش با داعش اطلاع نداشت و از تلویزیون متوجه وقوع حمله شد .

العالم - اروپا

" یاخه ماشراپوف" با حمله به کلوب شبانه رینا در شهر استانبول ترکیه 39 نفر را در اولین روز سال نو میلادی کشت.
روزنامه انگلیسی دیلی میلی روز چهارشنبه به نقل از همسر یاخه گزارش داد: من هم مثل دیگران از طریق تلویزیون متوجه وقوع حمله استانبول شدم و تصور نمی کردم که شوهرم عامل این حمله باشد.   
پلیس ترکیه چند تصویر از یاخه منتشر کرده است که یاخه یکی از این تصاویر را در یک صرافی و چند روز پیش از حمله استانبول گرفته بود.
دیلی میل نوشت : یاخه به همراه همسر و دو فرزندش به قونیه در مرکز ترکیه سفر و برای 3 ماه یک آپارتمان با کرایۀ ماهانۀ 310 دلار اجاره کرد و کرایه هر سه ماه را پیشاپیش پرداخت کرد.
یاخه روز 29 دسامبر 2016 از قونیه به استانبول رفت تا نقشۀ خود را اجرائی کند.
هنگامی که همسایگان یاخه که همچنان متواری است، تصویر وی را دیدند ، پلیس را مطلع کردند و نیروهای پلیس نیز وارد خانۀ متهم شدند. 
پلیس ترکیه اعلام می کند که یاخه به خوبی آموزش دیده بود و در زمان حمله مجهز به یک تفنگ خودکار با گلوله های ضد زره بود تا بیشترین تلفات را برجای بگذارد. 
پلیس ترکیه 2 تبعۀ خارجی را در فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول به اتهام دست داشتن در حمله بازداشت کرده است که تابعیت آنها هنوز اعلام نشده است و همچنان تحت بازجوئی هستند.
خبرگزاری خصوصی دوغان نیز اعلام کرد که نیروهای فرودگاه ها و گذرگاه های مرزی به حال آماده باش کامل درآمده اند و هر کسی که شبیه متهم حمله استانبول باشد ، دستگیر خواهد شد.

پاسپورت یاخه ماشراپوف

214-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها