اعضای "حسم" در دادگاه نظامی مصر

اعضای
پنج‌شنبه 30 دی 1395 - 13:08

دادستانی عالی مصر دیروز چهارشنبه با صدرو اطلاعیه ای اعلام کرد که 304 نفر را به اتهام وابستگی به جنبش تروریستی "حسم" به دادگاه نظامی ارجاع داده است.

العالم - مصر
به گزارش سایت "اسکای نیوز" این دادستانی اعلام کرد که 174 نفر از متهمین به جرم ارتکاب موارد متعددی از فعالیت های تروریستی از جمله ترور سرتیپ عادل رجایی، فرمانده تیپ نهم ارتش و ترور شیخ علی جمعه، مفتی اسبق مصر در بازداشت هستند.
دادستانی مصر همچنین خاطرنشان کرد یکی از سران جماعت اخوان المسلمین به نام دکتر محمد علی بشر جزء بازداشت شده است.
وی در زمان دولت مرسی، وزیر توسعه محلی بود گفته می شود وی فعالیت های خود را از داخل زندان ادامه می داد.
در این اطلاعیه تأکید شده است که متهمان زندانی اعتراف کردند که جنبش "حسم" در تمام حوادث یاد شده دست داشته است و دادستانی کل مصر به بیش از 40 مقر این جنبش حمله کرده است.
جنبش "حسم" هفته گذشته به تقلید از گروه تروریستی داعش و القاعده، اقدام به انتشار اولین ویدوی خود از عملیات تروریستی در مصر کرد.
در این ویدیو که برای اولین بار توسط سایت های الکترونیکی وابسته به جماعت غیر قانونی اخوان در مصر منتشر می شود، چند عملیات ترور علیه افسران و قضات و نیروهای امنیتی مشاهده می شود؛ بر این اساس این جنبش خشونت را تنها راه آنچه که خود، تغییر نامیده است، معرفی کرده است.
این ویدیو برخی افراد نقابدار را نشان می دهد که سرگرم آموزش عبور مسلحانه از موانع هستند همچنین فهرست مفصلی از افراد هدف همراه با عکسشان را می بینیم.
تشریح و تبلیغ عملیات تروریستی در قالب ویدیو یکی از شگردهای تبلیغاتی گروه تروریستی داعش است که برای تبلیغ عملیات تروریستی و جذب افراد افراطی و نیز ایجاد ترس و وحشت از آن استفاده می کند.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها