"رصد" دریادار روسی برای انگلیس چقدر هزینه داشت؟

پنج‌شنبه 7 بهمن 1395 - 04:12

عبور مجموعه کشتی‌های روسی از کانال مانش در مجاورت ساحل انگلیس به سمت سوریه در اکتبر سال گذشته، یک میلیون و 394 هزار پوند برای انگلیس هزینه دربرداشت.

العالم - اروپا

به گزارش پایگاه شبکه روسیا الیوم، The News با اعلام این خبر نوشت: درمبلغ یاد شده، پاداش هایی برای نظامیان انگلیسی درازای کار اضافه ای كه انجام می دهند، درنظر گرفته شده وهزینه سوخت و دیگر اقدامات شامل نظارت و حفاری را نیز شامل می شود.

دراین گزارش آمده است که هزینه های صرف شده برای ناوهای روسی، یادآور ماموریت نظارتی است که به ناوشکن «دونکان» و ناوچه «ریچموند» وابسته به ناوگان دریایی انگلیس محول شده بود.

مساله قابل توجه درمبلغ یاد شده این است که هزینه نظارت بر عبور یک طرفه کشتی های روسی را شامل شده و در این حال، لندن باید برای عملیات نظارت گسترده تر که با مشارکت ناتو صورت می گیرد، مشابه همین مبلغ را هم هزینه کند. این عملیات شامل اعزام کشتی هایی به کانال مانش برای پی گیری عبور ناو هواپیمابر "دریادار کوزنیتسوف" و مجموعه کشتی های روسی همراه آن است و این بدان معناست که انگلیس باید مبلغی حدود سه میلیون پوند فقط برای پی گیری و رصد کشتی های روسی در سفر رفت و برگشت به سوریه هزینه کند.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه (6 ژانویه) از آغاز کاهش تعداد نیروهای این کشور در سوریه خبر داده واعلام کرده بود که درابتدا مجموعه ناوهای مذکور را از سوریه خارج خواهد کرد. روسیه اعلام کرده بود که کاهش تعداد نیروهای روسی فعال در سوریه، در راستای عمل به دستورات ولادیمیر پوتین فرمانده کل نیروهای مسلح روسیه صورت می گیرد.

ناو هواپیمابر "دریادار کوزنیتسوف" 15 اکتبر گذشته حرکت خود را به سمت سواحل سوریه آغاز کرده بود. این ناوهواپیمابر قادر به حمل بیش از 50 هواپیما و مجهز به موشک های بالدار گرانیت و موشک های ضدهوایی کلینوک و سیستم دفاع هوایی کاشتان است.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها