هلاکت 9 داعشی در حمله به مناطق آزاد شده در موصل

هلاکت 9 داعشی در حمله به مناطق آزاد شده در موصل
پنج‌شنبه 7 بهمن 1395 - 20:54

نیروهای امنیتی عراق با مقابله با حمله تروریستهای داعش به برخی مناطق آزادشده در شرق موصل، 9 تن از آنها را کشته و یک نفر را اسیر کردند.

العالم ـ عراق

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرتیپ کمال سعدی الخاتونی از دستگاه مبارزه با تروریسم وابسته به ارتش عراق در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت: شماری از عناصر داعش با سوء استفاده از شرایط آب وهوایی به مرزهای دو منطقه البعث و الضباط در کنار رودخانه دجله در شرق موصل یورش بردند.

وی افزود: تعداد تروریستهای داعشی 13 نفر بود که نیروهای عراقی به مقابله ی آنها شتافتند؛ داعشی ها در داخل مراکز تجاری و منازل کمین کردند.

سرتیپ کمال سعدی خاطرنشان کرد: به سبب آنکه عناصر مسلح برخی از غیرنظامیان را گروگان گرفته بودند، درگیری ها بیش از سه ساعت طول کشید. اما در نهایت 9 تن از تروریستها کشته و یک نفر اسیر شد و 3 نفر دیگر پا به فرار گذاشتند.

وی اظهار داشت: نیروهای امنیتی دو منطقه مزبور را تحت محاصره درآوردند و برای یافتن تروریستهای فراری، اقدام به بازرسی و تفتیش دقیق خانه ها پرداختند.

از سوی دیگر، عبدالسلام جبوری از ارتش عراق تاکید کرد که جنگنده های ائتلاف بین المللی طی ساعات اندک گذشته بیش از 8 حمله به مواضع داعش در منطقه حاوی الکنیسه در غرب موصل، خیابان کورنیش، منطقه الجوسق و نیز اطراف شهرداری و باشگاه افسران انجام داد.

الجبوری گفت که این حملات به کشته شدن 28 تروریست و زخمی شدن دهها تن دیگر و از بین رفتن برخی تجهیزات آنها منجر شد.

وی افزود: عناصر داعش از سلاح های ضدهوایی به سمت جنگنده ها شلیک می کردند؛ اما اقداماتشان بی نتیجه بود.

به گفته الجبوری، داعش برای اثبات وجود خود و تسلط بیشتر بر ساکنان، عناصر خود را در برخی مناطق درساحل سمت راست موصل و بویژه درمنطقه باب الطوب مستقر کرده است.

رودخانه دجله موصل را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می کند. تاکنون بخش شرقی که مشتمل بر 84 محله است، آزاد شده است و بخش غربی که 99 محله دارد، همچنان تحت سیطره داعش است.

نخست وزیر عراق، روز سه شنبه، رسما آزادسازی بخش شرقی موصل از چنگ تروریستهای داعش پس از سه ماه نبرد را اعلام کرد.

210-9

پربیننده ترین خبرها