نیویورک تایمز: فرمان ترامپ غیرقانونی است

نیویورک تایمز: فرمان ترامپ غیرقانونی است
شنبه 9 بهمن 1395 - 20:16

روزنامه مشهور آمریکایی نوشت: طرح دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید امریکا درباره ممنوعیت ورود مهاجران غیرقانونی است.

العالم – آمریکا

رورنامه امریکایی نیویورک تایمز در مقاله ای به  قلم دیوید بیر، تاکید کرد که قانون منع صدور ویزا برای مهاجران 7 کشور مسلمان خلاف قانون است چرا که در بیش از 50 سال پیش کنگره تبعیض قائل شدن برای مهاجران بر مبنای ملیتشان را ممنوع اعلام کرده است.

به نوشته این روزنامه، ترامپ ظاهرا قصد دارد قوانین جدیدی همانند محدودیت هایی که در گذشته و بر چینی ها و ژاپنی ها اعمال می شد، وضع کند؛ قوانینی که از قرن 19 آغاز شد و تا سال 1965 ادامه داشت. اشکال این مطلب در آنجاست که در ذیل متن این قانون مصوب موکدا اشاره شده که هرگونه نقض و یا تلاش برای بازگردادن نظام قبلی محدودیت ها ممنوع است.

این مقاله در ادامه خاطر نشان کرد: با این حال این امکان برای رئیس جمهور تنها برای منع ورود یا خروج کسانی وجود دارد که به تشخیص او برای امنیت کشور خطر داشته باشد ولی به هیچ عنوان نمی توان آن را برمبنای کلی نژاد یا جنسیت طبقه بندی کرد.

در پایان، این مقاله برخی تناقضات را یادآور می شود که در دوره اوباما دادگاه تجدید نظر تگزاس از فرمان وی برای جلوگیری از اخراج 4 میلیون مهاجر غیر قانونی -به دلیل آنکه نقض قانون اساسی به شمار می آمد- امتناع کرد، اما اکنون دونالد ترامپ در حال جلب حمایت برخی قضات برای دور زدن قانون 1965 کنگره است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها