بازگشت هزاران نفر از اهالی شرق حلب

بازگشت هزاران نفر از اهالی شرق حلب
دوشنبه 11 بهمن 1395 - 10:46

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هزاران نفر از مردم شرق حلب به مناطق خود بازگشته اند.

العالمسوریه

ایگور کناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد : بیش از 12 هزار نفر از مردم شرق حلب به منازل خود بازگشته اند و کمک های ضروری به همۀ آنها ارائه می شود.
کناشنکوف افزود : با کمک مرکز روسی هماهنگی آشتی ملی سوریه ، در چند روز گذشته بیش از 50 تُن مواد غذایی ، دارو و کمک های دیگر به مناطق مسکونی استان های حلب ، دمشق ، لاذقیه و حماه منتقل شده است و بیش از 60 هزار نفر از مردم سوریه از این کمک ها بهره مند شده اند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت : کمک های بشردوستانه قزاقستان امروز در بندر طرطوس تخلیه می شود و چندی پیش نیز کمک هایی از ارمنستان ، بلاروس و صربستان به سوریه منتقل شد و درخواست ما از سازمان های بین المللی است که به مردم شهر حلب کمک کنند.
کناشنکوف اعلام کرد : برخی کشورها و سازمان های بین المللی که نمایندگان آنها در دفاتر خود بارها از اوضاع نامناسب ملت و کشور سوریه ابراز نگرانی کرده اند، تاکنون هیچ کمکی نفرستاده اند.
کناشنکوف خاطرنشان کرد: مرکز روسی هماهنگی آشتی ملی همچنان کمک های بشردوستانه در اختیار مردم سوریه می گذارد و در هفته گذشته کارشناسان مرکز بین المللی مین روبی وابسته به نیروهای مسلح (ارتش) روسیه فقط در شهر حلب بیش از هزار بمب را خنثی و 75 کیلومتر راه و بیش از 360 هکتار را از مین ها پاکسازی کردند.
ارتش سوریه دسامبر 2016 شهر حلب را کاملاً از تروریست ها پاکسازی کرد.

214

پربیننده ترین خبرها