تداوم تظاهرات ضد ترامپ در کشورهای جهان

يکشنبه 17 بهمن 1395 - 09:53

تظاهرات در آمریکا و دیگر کشورها برای اعلام مخالفت با سیاست تبعیض آمیز دولت جدید واشنگتن ضد مسلمانان همچنان ادامه دارد.

العالم آمریکا

واشنگتن ، لندن ، پاریس ، برلین ، اندونزی ، استرالیا و فیلیپین دیروز (شنبه) صحنه تظاهرات مردمی هزاران نفره برای اعلام مخالفت با ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به خاک آمریکا برگزار شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستور داده است که مرزهای این کشور به مدت 90 روز به روی پناهجویان و اتباع 7 کشور مسلمان بسته شود.
حدود هزار نفر در شهر سیدنی بزرگ ترین شهر استرالیا تجمع کردند و شعارهایی ضد ترامپ سردادند.
طبق توافقنامه ای که آمریکا و استرالیا امضا کرده اند، آمریکا باید پناهجویانی را که استرالیا در جزیره کوچک نائورو اقیانوس آرام و جزیره مانوس کشور پاپوا گینه نو نگه می دارد، در خاک خود اسکان دهد ولی ترامپ این توافقنامه را نقض و از میزبانی پناهجویان خودداری می کند. 

تظاهرات مشابهی نیز در شهر کانبرا پایتخت استرالیا و شهرهای نیوکاسل و هوبرت برگزار شد.
صدها نفر از مردم شهر ملبورن نیز روز جمعه گذشته تظاهرات ضد ترامپ برگزار کرده بودند.
ترامپ روز پنجشنبه هفته گذشته هنگام گفتگوی تلفنی با مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا درباره مساله پناهجویان ناگهان تلفن را قطع کرد .
ترامپ توافقنامه میزبانی پناهجویان را که با استرالیا امضاء کرده است ، " احمقانه " می داند.
طبق این توافقنامه ؛ آمریکا باید هزار و250 پناهجوئی را که در جزایر نائورو و مانوس نگهداری می شوند ، در خاک خود پناه دهد.استرالیا نیز متقابلاً پناهجویانی را از السالوادور ، گواتمالا و هندوراس در خاک خود پناه خواهد داد.
هزاران نفر هم روز شنبه مقابل سفارت آمریکا در لندن تظاهرات کردند و پلاکاردهائی سیاه با لکه های قرمز به نشانۀ خون در دست داشتند که روی آن شعار " ترامپ ، نَه. جنگ ، نَه " نوشته شده بود.
معترضان شعارهایی در مخالفت خود با سفر منتظرۀ ترامپ به لندن سرمی دادند.

ترامپ

 ‏214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها