اعلام آمادگی مسکو برای تقویت روابط با واشنگتن

اعلام آمادگی مسکو برای تقویت روابط با واشنگتن
يکشنبه 17 بهمن 1395 - 14:28

وزیر امور خارجه روسیه، اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره روابط دو کشور را امیدبخش دانست و گفت که امیدوار است این اظهارات، حرکت مثبتی را در روابط بین دو کشور ایجاد کند.

العالم - اروپا

لاوروف در گفتگوی امروز یک شنبه خود با مجله اتریشی "پروفایل" خاطرنشان کرد که مسکو اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره روابط بین دو کشور را به دقت بررسی می کند. همچنین اتفاقات اخیر در روابط بین آمریکا و روسیه را حاصل سیاست های دولت های پیشین آمریکا در این زمینه دانست.
به نوشته سایت روسیا الیوم، لاوروف در این زمینه گفت که روسیه همواره از ادامه روابط با طرف آمریکایی و همکاری بین دو کشور بر اساس برابری و احترام متقابل و اتخاذ سیاست های مشترکی در جهت منافع دو کشور استقبال کرده است.
وزیر خارجه روسیه در عین حال با اشاره به خسارت سنگینی که سیاست های دولت اوباما به روابط این کشور با مسکو وارد کرد گفت که جبران این خسارت مستلزم تلاش پیوسته و بی وقفه دو طرف است. وی اذعان کرد که پیش بینی اقدامات و سیاست های بعدی دولت جمهوریخواه جدید آمریکا درباره مسائل مهم و مؤثر در روابط دو کشور کار دشواری است.
وی افزود: "اکنون باید اندکی منتظر بمانیم تا مقامات جدید با مسئولیت های خود سازگاری یافته و اولویت رویکردهای سیاست خارجی آمریکا را مشخص کنند تا بعد به سراغ نتیجه های لازم برای مرحله بعدی برویم".
لاوروف در ادامه گفت: "ما اطمینان کامل داریم که در سایه رویکردهای مشترک بین دو کشور می توانیم مسائل مورد اختلاف را حل کرده و مشکلات اساسی بین خود را در مقطع کنونی پشت سر بگذاریم کما اینکه همکاری بین مسکو و واشنگتن برای مبارزه با تروریسم بین الملل اهمیت بسیاری دارد."
وی همچنین تأکید کرد که بدون پایبندی کامل و مطلق به اصول احترام متقابل و منافع مشترک، همکاری دو جانبه و تصحیح مسیر این همکاری و توسعه مبادلات فرهنگی و انسانی غیر ممکن خواهد بود.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها