"تک ماده" بی‌سابقه معاون ترامپ برای رأی آوردن یک وزیر

سه شنبه 19 بهمن 1395 - 21:43

سنای آمریکا امروز در مورد صلاحیت گزینه جنجالی ترامپ برای وزارت آموزش رأی‌گیری کرد.

العالم - آمریکا

"بتسی دووس" گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ برای وزارت آموزش، مخالفان زیادی از دموکرات‎ها و جمهوری‌خواهان سنا را پیش رو می دید که احتمال اقدام بی‎سابقه معاون ترامپ را برای تایید صلاحیت این گزینه جنجالی را در پی داشت.

سنای آمریکا روز سه شنبه بتسی دووس Betsy DeVos میلیاردر آمریکایی و فرد مورد نظر دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را برای تصدی سمت وزارت آموزش و پرورش تایید کرد. اما وی پس از آن موفق شد تایید سنا را به دست آورد که مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا برای برهم زدن نتیجه برابر و جلوگیری از شکست دووس وارد عمل شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، برهم خوردن نتیجه برابر در رای گیری سنا به منظور تایید یک نامزد مورد نظر برای کابینه اقدامی بی سابقه است و پس از آن انجام شد که دو سناتور جمهوریخواه و دو سناتور مستقل در این رای گیری به 46 سناتور دموکرات مخالف دووس پیوستند و تعداد مخالفان و موافقان وی 50-50 شد. سپس این رای مایک پنس بود که توانست دووس را نجات دهد.

مجلس سنای آمریکا دارای 100 نماینده است و طبق قانون اساسی آمریکا، معاون رئیس‌جمهور عضو "صد و یکم" این مجلس است، اما در حالت عادی رایی از وی صادر نمی شود مگر در زمانی که آرای موافق و مخالف برابر باشند.

بتسی دووس، گزینه پیشنهادی ترامپ برای وزارت آموزش آمریکا

اقدام "مایک پنس"، معاون ترامپ برای تغییر وضعیت؛ و استفاده از این رای برای تصمیم‌گیری در مورد صلاحیت نامزد یک وزارتخانه، در تاریخ آمریکا بی‎سابقه است.

"بتسی دووس" از این نظر یک گزینه جنجالی محسوب می‌شود که در جلسه بررسی صلاحیتش گفت: باید اجازه ورود سلاح به مدارس را داد، چرا که ممکن است خرس‌های گریزلی به مدارس حمله کنند!!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها