منصوریان برد در برابر السد را به چه کسی تقدیم کرد؟

منصوریان برد در برابر السد را به چه کسی تقدیم کرد؟
چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 07:31

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: لحظات ضربات پنالتی برایم سخت گذشت اما در ضربه پایانی پنالتی به مرز خوشبختی دست یافتیم.

العالم ـ ایران

علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از پیروزی تیمش مقابل السد در نشست خبری گفت: امشب یکی از سخت ترین شب های فوتبالی ام بود. همچنین ضربات پنالتی هم برایم سخت گذشت و خدا را شکر می کنم که پیروز شدیم. مرز خوشبختی یک ضربه بود که آن را با گل کردن بدست آوردیم.
این برد را به خانواده شهیدان آتش نشان تقدیم می کنم.

منصوریان گفت: از معدود نشست هایی است که می توانم به همه حاضران تبریک بگویم. این برد حاصل دست رنج همه بود. همه خبرنگاران و اصحاب رسانه به ما کمک کردند. به فوتبال ایران و هواداران تبریک می گویم. امروز فهمیدم هواداران اگر بخواهند در ورزشگاه حاضر شوند، 100 هزار نفر همیشه پر است. به کسانی که ما را دعا کردند خسته نباشید می گویم. از ابتدای بازی یک پارچه در جیبم بود که از لحاظ فیزیکی قیمت نداشت اما زمانی که بالای سر ما می رود خیلی سنگین است. این پارچه پرچم کشور ایران بود که در دست ما سنگین بود و باید برای آن در فضای سخت می جنگیدیم.

وی ادامه داد: در هفته گذشته فشار سختی را تحمل کردیم. تیم سختی برابر ما بود و افتخار می کنیم که بچه های ما جانانه جنگیدند و به همه نشان دادند که تفاوت اصل فوتبال چیست و فوتبال ربطی به مسائل مالی ندارد. افتخار می کنم در کنار شما هستم و به بازیکنانم خسته نباشید می گویم. می دانستیم چه زمانی باید حمله کنیم و رحمتی در وقت اضافه کم کار ترین بازیکن زمین بود.

وی در ادامه عنوان کرد: فشار زیادی به تیم السد قطر وارد کردیم و عرصه را لحظه به لجظه برایشان تنگتر می کردیم . همچنین برنامه ما به این صورت بود که در 15 دقیقه اول گل بزنیم و از گل خود دفاع کنیم. به هر حال 5 دقیقه آخر نیمه اول ،5 دقیقه شروع نیمه دوم و 15 دقیقه آخر بازی را خیلی خوب مدیریت کردیم.تفاوت بازی السد در بعضی از لحظات بازی خود ژاوی بود و  بازیکن دیگری در السد نبود که متفاوت تر از بازیکن ما باشد .امروز به این نتیجه رسیدم شیر اگر پیر هم باشد همیشه شیر است.

سرمربی استقلال تصریح کرد: ژاوی بازیکن بزرگی که کاپیتان بارسلون بوده  و وی در 36 و 37 سالگی هم می تواند تفاوت خود را به رخ همه بکشاند و فقط تفاوت دو تیم در بازی ژاوی بود که خط هافبک ما را خیلی خوب مهارش کرد.نگران امید نورافکن بودم و حق دوست چون خیلی جوان بودند و دوتایی روی هم 40 سال نمی شوند. در مجموع سن این دو بازیکن  یک و سال نیم از ژاوی بزرگتر بودند.

منصوریان تصریح کرد: تیم السد قطر فراتر از چیزی که ما انتظار داشتیم بازی کردند . همچنین به کل تیم مان و همه مجموعه  استقلال  تبریک می گویم. در یکی دو صحنه السد می توانست برای ما دردسر ساز شود اما با تمام وجود بازی کردیم و این برد نوش جان همه هواداران فوتبال ایران به خصوص ملت محترممان باشد. بعضی لحظات فاصله خوشبختی تا آسیب یک ضربه است که خوشبختانه ضربه آخر پنالتی ما گل شد و به هدفمان رسیدیم. مهدی رحمتی زمانی که ضربه پنالتی حریف را  گرفت همه هواداران استادیوم را غرق شادی کرد. همچنین در پنالتی ها هم خدا را شکر می کنم که نگاه ویژه به تبیم ما داشت و هواداران در سکوها با خوشحالی به خانه خود رفتند.

وی درباره اتفاقات افتاده در نیم فصل و اینکه استقلال  باید با همین بضاعت در آسیا ادامه بدهد، تصریح کرد: السد قطر یکی از تیم های خیلی خوب در غرب آسیااست که رکوردش با خود ما برابری می کند یعنی دو قهرمانی آسیا دارد اما رکوردهای بعدی اش به ما نمی رسد ما چند عنوان نایب قهرمانی و سومی را در آسیا داریم و این بازی تقابل دو قدرت غرب آسیا بود و ما اعتبار فوتبال ایران در آسیا هستیم و باید از فوتبالمان دفاع می کردیم اما در مرحله گروهی هم تیم های سرسختی به ما خوردند یکی از این تیمها الاهلی امارات است که سال گذشته نایب قهرمان آسیا شده، تیم بعدی هم گروهی ما از ازبکستان است لوکوموتیو قهرمان حذفی و قهرمان لیگ شد یک تا دو ماه پیش و ما بهترین بازیکنش جباروف را داشتیم جذب می کردیم. تیم سوم تیم التعاون عربستان است که ففط از لحاظ اسمی ناشناخته است و گرنه گروه ما گروه سختی است ما هر دو بازی با التعاون را در خارج از خانه در عمان و قطر بازی می کنیم. البته  بضاعتمان شکر خدا رو به رشد است.

منصوریان بیان کرد: یاد گرفتم فقط تلاش، زحمت، ریاضت و ممارست می تواند ما را به یک مسیر روشنایی برساند. مطمئن باشید تیم ما بازی  به بازی بهتر می شود و فقط ناراحتی من از مصدومیت ورویا غفوری بود که علت آن هم زمین تمرینمان است که من برای تیم استقلال فقط یک زمین تمرین می خواهم. به هر حال یک جلسه در زمین نفت تمرین کردیم و از مسئولینشان تشکر می کنم .می دانستیم تا آخر تمرین آسیب دیده نخواهیم داشت اما  با همین بضاعت بیشتر تلاش می کنیم.

سرمربی تیم استقلال گفت: خوشحالم که چهار تیم به عنوان نماینده در آسیا داریم و حضور استقلال و پرسپولیس در هفته های مختلف در تهران موجی از شادی برای هواداران می آورد و ما همگی زیر یک پرچم هستیم و رنگ ها دیگر تعریفی ندارد و هر چهار تیم هفته های مختلف این شانس را داریم که لبخند بر روی لب هواداران بیاوریم.

منصوریان درباره اینکه قبول دارد اگر بازیکن تعیین کننده استقلال در همان 90 دقیقه کار را تمام می کرد کار به ضربات پنالتی کشیده نمی شد و تیمش با این بازی 120 دقیقه ای جلوی پرسپولیس دچار مشکل می شود، بیان کرد:السد در لیگ قطر فوق العاده خوب است و از آن خیلی مواظبت می شود و در 10 بازی تعداد تیم هایی که روبروی آنها کارت زرد می گرفتند خیلی کم بود و تیم لخویا مقابل این تیم فیزیکی بازی کرد و برنده شدبود . براین اساس در دستور کارمان بازی فیزیکی بود و می دانستیم که برخلاف اینکه در قطر خیلی هجومی  بازی می کنند اما در ایران عقب بازی می کنندو  نزدیک به اواخر بازی هم تیم های عربی طبیعی است که میان استادیوم آزادی آخر بازی می نشینند سال گذشته و دو سال پیش هم با تیم نفت، با العین بازی کردیم، برای 15 دقیقه آخر هیچ حرفی برای گفتن نداشت و ما کمی بدشانس بودیم.

وی تصریح کرد: به نظر من شاید سیستم خطی دفاعی شان در 30 دقیقه آخر به خط آتش ما اجازه حمله نداد اما در 120 دقیقه بازی منکر صحبت شما نمی شوم. از فردا صبح باید فضای ریکاوری برای تیم استقلال را ایجاد کنیم زیرا دربی از السد سنگین تر است. به سازمان لیگ انتقاد دارم که به ما گفت 28 بهمن بازی داریم اما شد 24 بهمن. در آن جلسه که ما را نیز احضار کردند آقایان بیرون می رفتند و در نهایت این اتفاق افتاد. نمی خواهم خدشه ای به اعتبار سازمان لیگ وارد کنم اما باید انعطاف داشته باشیم. یک بازیکن کلیدی ما آسیب دید و امیدوارم با یک ریکاوری خوب، استقلال آماده ای در دربی شاهد باشیم.

منصوریان گفت: تیم السد می دانست که ما در بازی های گذشته 9 گل زدیم. به بچه های تیم آنالیز گفتم که السد ریسک نمی کند. در اواسط بازی نیز بسته تر شدند و کار ما سخت شد. وقتی از کلاس لیگ ایران به قهرمانی آسیا می رویم شرایط متفاوت است. می دانیم این تیم چقدر امکانات دارد و چه خرید هایی انجام می دهد. قرارداد ژاوی 45 میلیارد است و بودجه ما 20 میلیارد. این تیم با این همه بازیکن برابر جوانان ما عقب بازی کردند و در دقایق پایانی نیز دفاع اتوبوسی انجام می دادند. گل ما نیز آفساید نبود و یک خطای آشکار نیز برای ما نگرفتند. محسن کریمی نیز سر خورد و نباید به او کارت می داد. امیدوارم این مسیر را ادامه دهیم.

وی افزود: ما الان نمی توانیم به داوری اعتراض کنیم چون ناظر آسیایی کنار من بود. اگر از خط فنی عبور کنم جریمه می شوم و برای اعتراض استاندارد داریم. نمی توانیم تیم داوری را تحت فشار بگذاریم و باید این را الگو قرار دهیم. نباید به داوران ایرانی نیز فشار وارد کنیم و داوران اجازه دفاع از خود و مصاحبه ندارند. ما در مسیر آسیب داوری نقش داریم و فکر می کنم داوری ایران در آستانه پوست اندازی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرمربی استقلال ادامه داد: دست همه افرادی که آمدند را می بوسیم. استقلال تیم همین پیشکسوتان است. عمران زاده، فرهاد، فرزاد و بقیه اینجا را تیم خود می دانند. روی آنها را می بوسم و اگر پیشکسوتان بزرگتر نیز بودند دست آنها را می بوسم. ما امانت دار پرچم استقلال هستیم و در نسل های آینده نیز مربیانی می آیند و امانت دار خواهند بود.

وی در پایان گفت: باید با این جوان ها جلو برویم و راه دیگری نداریم. از یک موضوع خوشحالم و آن این است که یک تیم 20 نفره خوب داریم. بسیاری می گفتند منصوریان باید با یک ترکیب جلو برود اما حالا این بازی دادن بازیکنان جوان به ما کمک کرده است. در نفت می توانی خیلی خوشحال باشی و دو هفته شادی کنی اما در استقلال فردا صبح در تمرین اتفاقات جدیدی پیش روی ماست. هواداران از ما فقط برد می خواهند. یکی از سخت ترین شب های فوتبالی من بعد از بازی با کره در مقدماتی 2014 بود. یکی از سخت ترین لحظات من ضربات پنالتی بود. مرز خوشبختی فقط یک ضربه بود که رحمتی گرفت. با تمام وجود این پیروزی را به خانواده آتش نشانان تقدیم می کنم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها