کودکان آواره در انگلیس، بی‌پناه‌تر از همیشه

کودکان آواره در انگلیس، بی‌پناه‌تر از همیشه
جمعه 22 بهمن 1395 - 06:12

تصمیم دولت انگلیس برای پایان دادن به پذیرش هزاران کودک آواره آسیب پذیر به این کشور، خشم و نارضایتی فعالان اجتماعی را در پی داشته است.

العالم - اروپا

پایگاه اینترنتی نشریه گاردین چهارشنبه نوشت: تصمیم دولت انگلیس برای پایان دادن به تعهدش در تأمین پناهگاه امن برای هزاران کودک آواره آسیب پذیر در اروپا در حالی که فقط 350 نفر وارد این کشور شده اند، با خشم و نگرانی گسترده ای از مردم رو به رو شده است.

به گزارش گاردین، فعالان اجتماعی امیدوار بودند بر اساس این طرح که ماه می گذشته در زمان نخست وزیری دیوید کامرون به تأیید رسید، 3000 کودک آواره اسکان داده شوند.

گاردین نوشت، گرچه کابینه کامرون در خصوص اعلام شمار دقیقی از این کودکان محتاطانه رفتار کردند، به نمایندگان مجلس گفته شده بود که از مقام های محلی خواسته اند برای 3000 کودک آواره ای که در اردوگاه های یونان، ایتالیا و فرانسه به سر می برند، سرپناه فراهم کنند.

تصمیم دولت انگلیس برای پایان دادن به پذیرش کودکان آواره آسیب پذیر با واکنش لندن به بحران آوارگان پس از فروپاشی یوگسلاوی در حدود 25 سال پیش که انگلیس طی دوره ای سه ساله 200 هزار پناهجو را پذیرفت، در تناقض است.

گزارش ها حاکی است، رابرت گودویل، وزیر مهاجرت انگلیس در بیانیه ای مکتوب خطاب به نمایندگان مجلس انگلیس گفته است یک گروه 150 نفره دیگر از کودکان آواره به انگلیس آورده می شوند، اما بر اساس این طرح این آخرین گروه از کودکان آواره هستند که وارد انگلیس می شوند.

گودویل مصرانه بر این باور است که دولت انگلیس هرگز به رقم خاصی در خصوص شمار کودکان آواره ای که قرار است وارد این کشور شوند متعهد نشده است. فعالان اجتماعی می گویند، آن رقمی که دولت محلی تخمین زده بر اساس مذاکرات و مشورت هایی بوده است که 9 ماه پیش انجام شده بود.

فعالان اجتماعی همچنین می گویند این تصمیم دولت با مخالفت پارلمانی و چالش های قانونی همراه خواهد بود.

تیم فارن، رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلیس نیز گفته است: ماه مه گذشته نمایندگان مجلس از همه احزاب، از بی تفاوتی دولت در خصوص کودکان آواره در اروپا انتقاد کردند و همگی به کمک به هزاران کودک تنهای بی سرپرست رأی دادند.

افزون بر فعالان اجتماعی، مقام های ارشد کلیسای انگلیس نیز از این تصمیم دولت ابراز نارضایتی کرده اند. پل باتلر، اسقف دورهام ضمن انتقاد از این تصمیم دولت، آن را بسیار مایوس کننده توصیف کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها