با افزایش بارندگی های اخیر

آب شرب سال آینده تهران تامین شد

آب شرب سال آینده تهران تامین شد
دوشنبه 25 بهمن 1395 - 17:39

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: هم اینک حجم مخازن سدهای تهران 580 میلیون متر مکعب است که این میزان حجم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 میلیون متر مکعب بیشتر است.

العالم - ایران

محمدرضا بختیاری در نشست خبری امروز با اشاره به این که  بارندگی های خوب بهمن  باعث مثبت شدن بیلان آب تهران شده است افزود: تا پایان دی وضع آب در تهران و سایر استان ها نگران کننده بود اما با بارندگی های اخیر با وجودیکه بیلان آب کشور نسبت به دوره مشابه سال گذشته و متوسط دراز مدت منفی است اما در استان تهران این بیلان بهبود پیدا کرده و مثبت شده است.

وی میزان بارندگی تهران از ابتدای سال آبی جاری تا صبح امروز را، 141 میلیمتر بیان کرد و افزود: این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد و نسبت به متوسط بلند مدت 8 درصد افزایش داشته است.

بختیاری گفت: تا دیروز میزان بارش های کشور حدود 89 میلیمتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 140 میلیمتر بود ، 36 درصد و نسبت به متوسط دراز مدت 29 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: اگراین روند همچنان ادامه داشته باشد در پایان سال آبی 96-95  متوسط بارندگی استان تهران، به 250 میلیمتر می رسد  و برای تامین آب شرب پایتخت در تابستان آینده با مشکلی مواجه نمی شویم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران حجم مخازن سدهای تهران را 580 میلیون متر مکعب ذکرکرد و افزود: این میزان حجم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 میلیون متر مکعب افزایش داشته اما نسبت به مدت مشابه دراز مدت تغییری نداشته است.

وی  با اشاره به اینکه وظیفه شرکت های آب منطقه ای تامین آب بخش های مختلف کشاورزی، صنعت،شرب و خدمات عمومی و وظیفه شرکت های آب و فاضلاب توزیع آب است افزود: در بیشتر استان ها بخش زیادی از آب در بخش کشاورزی مصرف می شود اما در تهران به دلیل جمعیت زیاد این کلانشهر، بخش عمده آب به شرب اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه 2.5 میلیارد متر مکعب از آب مصرفی تهران از منابع آب زیرزمینی تامین می شود اظهار داشت: از این میزان یک میلیاردو 150 میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی، 800 میلیون متر مکعب در بخش شرب، 170 میلیون متر مکعب در بخش صنعت، 330 میلیون متر مکعب در بخش خدمات و 50 میلیون متر مکعب نیز در باغچه ها و باغ ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به اینکه مصرف سالانه آب شرب شهر تهران حدود یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعب است افزود: حدود 750 میلیون متر مکعب از منابع آب سطحی و 350 میلیون متر مکعب نیز از منابع آب زیرزمینی تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر سدهای تهران نبود امکان تامین آب برای این کلانشهر وجود نداشت گفت: بیش از 70 درصد آب مورد نیاز تهران از منابع آب سطحی و سدها و 30 درصد از منابع آب زیر زمینی تامین می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها