گام بلند دموکراتها برای سوار شدن بر موج ضد ترامپ

گام بلند دموکراتها برای سوار شدن بر موج ضد ترامپ
شنبه 7 اسفند 1395 - 14:06

دموکرات‌ها قصد دارند امروز رهبر جدیدی انتخاب کنند تا وظیفه طاقتفرسای بازسازی این حزب را برعهده گیرد.

العالم - آمریکا

 به نقل از رویترز؛ 447 عضو کمیته ملی دموکرات؛ اعم از مسوولان اجرایی و بازوی تامین کننده بودجه مالی این حزب، امروز (شنبه) در آتلانتا دور هم جمع می شوند تا رئیس جدیدی را برای این حزب انتخاب کنند. این درحالی است که در این دوره تعداد بسیار زیادی از اعضای حزب دموکرات برای منصب ریاست، با هم رقابت میکنند و شرایط برای حزبی که کاندیدایش هیلاری کلینتون به طرز مبهوت کننده ای در 8 نوامبر در مقابل رقیب جمهوریخواه، دونالد ترامپ شکست خورد، بسیار حساس و دشوار است.
از یک سو، رهبران سیاسی حزب دموکرات تلاش میکنند موج سیاسی ضد ترامپ را به موج مثبتی از حامیان این حزب در تمام سطوح دولت تبدیل کنند.
7 کاندیدا برای منصب ریاست این حزب رقابت می کنند که در رأس آنها «تام پرز» وزیر اسبق کار و سیاستمدار محبوب دولت اوباما، قرار دارد. پرز وعده داده با مهار موج قوی ضد ترامپ به نفع دموکرات‌ها، با او مقابله کند.
این انتخابات همچنین پس از استعفای اجباری دبی واسرمن شولتز، رئیس سابق کمیته ملی دموکرات، شروعی تازه برای این حزب به شمار می رود.
به نظر می رسد رقابت اصلی برای بدست آوردن اکثریت آرا بین پرز و کیث الیسون، نماینده ایالت مینه‌سوتا باشد. اما اگر هیچ یک از هفت کاندیدا نتواند اکثریت را در نخستین رأی گیری به دست آورد، پس از دو دور رأیگیری کاندیدایی که در مجموع کمترین رأی را از آن خود کرده، کنار گذاشته می شود.
 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها