جزئیات نخستین دیدار تریبون مسکو با هیئت ریاض

جزئیات نخستین دیدار تریبون مسکو با هیئت ریاض
جمعه 13 اسفند 1395 - 10:18

رئیس گروه معارض سوری موسوم به "تریبون مسکو" ارزیابی خود را از اولین نشست با نمایندگان هیئت معارضان سوری مورد حمایت عربستان، مثبت دانست.

العالم - سوریه

خبرنگار اعزامی شبکه العالم گزارش داد، این نشست بامداد جمعه در ژنو در چارچوب مذاکرات برای حل و فصل اوضاع سوریه برگزار شد.

در این دیدار تریبون مسکو به ریاست حمزه نذری و با حضور قدری جمیل رئیس تریبون با هیئت تریبون ریاض برگزار شد.

طرفین در این دیدار درخصوص بحران سوریه و روند مذاکرات ژنو و افق آن، تبادل نظر شد، و توافقی درخصوص ادامه مشورتها برای تفاهم و به نتیجه رساندن مذاکرات ژنو صورت گرفت.

قدری جمیل گفت: اولین نشست به دو تریبون معارض ریاض و مسکو برگزار شد. این مسئله ای مهم است زیرا تا قبل از این چنین نشستی برگزار نشده بود.

وی افزود: یخ ها ذوب و مذاکراتی مستقیم آغاز شد که چشم در شم روی بروی هم نشستیم.. توافق برای تداوم برگزاری نشست ها و تلاش برای یافتن نکات مورد تفاهم دو جانبه صورت گرفت.

قدری جمیل تصریح کرد: حل همه چیزها در یک نشست دشوار است اما این نشست مثبت و صریح بود. منتظر می مانیم تا ببنیم که آینده چطور خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که نشست بعدی چه زمانی برگزار می شود، گفت: فردا خواهد بود اما نه در این قالب و ساختار.

به نوشته خبرگزاری ریانووستی روسیه، جمیل با موضوع تایید امکان دستیابی به توافقی را درخصوص ساختار تیم واحد با دشواری برخورد کرد و گفت: بزارید منتظر بمانیم و ببنیم.

6

 

 

پربیننده ترین خبرها