گاردین: ترامپ و جمهوریخواهان هر دو مقصرند

گاردین: ترامپ و جمهوریخواهان هر دو مقصرند
شنبه 14 اسفند 1395 - 14:32

روزنامه گاردین در مقاله امروز خود تاکید کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خاطر بروز وضعیت نابسامان کنونی در عرصه بین اللملی مقصر نیست بلکه حزب جمهوری خواه هم به همان اندازه مقصر است.

العالم - آمریکا

روزنامه گاردین در مقاله خود به قلم جاناتان فریدلاند با عنوان "دونالد ترامپ تنها شرور نیست بلکه حزب جمهورخواه باید به همان میزان سرزنش شود" نوشت: چه کسی اکنون شرور میدان است؟ وقتی خشم ما زیاد می شود، به طور طبیعی دونالد ترامپ را سرزنش می کنیم اما باید نگاهی هم به دیگرانی بیاندازیم که پشت پرده هستند و درقبال آنچه اکنون در عرصه سیاست بین الملل می بینیم، مسئولیت بزرگی متوجه آنها دارند.

فریدلاند "رسوای ارتباط بین ترامپ و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه" را با "رسوایی واترگیت که به سرنگونی ریچارد نیکسون رئیس جمهور اسبق آمریکا منجر شد"، مقایسه کرد و نوشت: هر دوی آنها (رسوایی ها) با ظهور نتایج انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

وی افزود: در رسوایی واترگیت در سال 1972 میلادی، سارقان دست داشتند و به مقرها یورش بردند؛ درحالی که در رسوایی سال 2016 میلادی، حسابهای الکترونیک هک و به رمزها دست یافته شد. باوجود اختلاف در ماهیت این دو وضعیت، اما هدف یکی بود و آن هم دستیابی به اطلاعاتی سیاسی، برای ویران کردن رقیب بود.

فریدلاند نوشت: جان مک کین و لیندسی گراهام دو سناتور جمهوری خواه متعهد شدند که ترمپ را به خاطر کارهایش بازخواست کنند اما این نشان می دهد که سایر سناتورها نقاط ضعف اخلاقی زیادی دارند که آمادگی کامل دارند تا چشم و گوش خود را به روی کارهای ترامپ ببندند.

6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها