وزیر کشور: با تبلیغات زودهنگام کاندیداها برخورد می‌شود

وزیر کشور: با تبلیغات زودهنگام کاندیداها برخورد می‌شود
شنبه 14 اسفند 1395 - 20:15

وزیر کشور گفت:کسانی که اعلام کاندیداتوری کردند، هرگونه فعالیتی در فضای عمومی داشته باشند، تبلیغاتی است و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

العالم- ایران

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور عصر امروز در مراسم افتتاح ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: کسانی که از اکنون برای حضور در انتخابات اعلام کاندیداتوری می‌کنند یقینا هر نوع فعالیتی در عرصه عمومی داشته باشند یقینا از نظر ما تبلیغاتی است و با آن برخورد خواهد شد.

وی در ادامه افزود: کسانی که اعلام کاندیداتوری می‌کنند به هیچ وجه نباید در اماکن عمومی نسبت به اقدامات انتخاباتی فعالیت داشته باشند و یا احزاب، گروه‌ها و جبهه‌هایی که در این ایام معمولا اعلام حضور و فعالیت می‌کنند همه باید مجوز قانونی داشته باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه برگزاری انتخابات الکترونیکی صد درصد برای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری امکان‌پذیر نیست، گفت: با توجه به تأییدیه شورای نگهبان احراز هویت نیز در انتخابات آتی به صورت الکترونیکی خواهد شد لذا فرایند 95 درصد انتخابات به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.

رحمانی‌فضلی با اشاره به پنجمین دوره انتخابات شوراها گفت: با هماهنگی که با هیأت نظارت مرکزی شوراها و مجلس صورت گرفته ان‌شاءالله بخشی از شعبات را به صورت صددرصد الکترونیکی برگزار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که برای تبلیغات کاندیداها در صدا و سیما چه تمهیداتی پیش‌بینی شده چرا که اخیرا مشاهده می‌شود افرادی که در معرض کاندیداتوری هستند در برنامه های مختلف صدا و سیما دعوت می‌شوند، گفت: در این خصوص از جمله انتخابات ریاست جمهوری کاملا قانون تعیین تکلیف کرده یعنی ما بر اساس مواد قانونی مربوط به تبلیغات انتخابات عمل می‌کنیم. در این زمینه کمیته تبلیغات تشکیل شده و صدا و سیما برنامه های انتخاباتی خود را مورد تأیید این کمیته برساند که وزیر کشور مسئول این کمیته است.

وزیر کشور ادامه داد: پیرامون برنامه‌های جاری صدا و سیما جلسه‌ای با مدیران این سازمان داشته‌ایم و تأکید شد که انتخابات یک موضوع ملی است و صدا و سیما نباید به گونه‌ای رفتار کند که شائبه طرفداری از نهاد و افراد خاص ایجاد شود لذا از این سازمان خواستیم به این موضوعات توجه کند. البته وزارت کشور و شورای نگهبان با توجه به ابزارهای قانونی که در اختیار دارند به این امر نظارت خواهند کرد.

رحمانی‌فضلی تأکید کرد: حضور برخی افراد در صدا و سیما که اشاره شد اگر در چارچوب وظایف اداری و حوزه مسئولیت‌شان باشد بلامانع است اما در غیر اینصورت باید مانع حضور آنها در زمان انتخابات شوند.

وی با اشاره به ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تاکنون 269 نفر در این انتخابات که در چهار حوزه انتخابیه است ثبت‌نام کرده‌اند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها