اظهارات روحانی درباره روابط با آذربایجان

اظهارات روحانی درباره روابط با آذربایجان
يکشنبه 15 اسفند 1395 - 13:04

رئیس جمهوری کشورمان در پایان مذاکرات با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان گفت که روابط دو کشور برادرانه و راهبردی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دکتر حسن روحانی بعد از ظهر امروز درکنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آذربایجانی خود تاکید کرد: ایران برای سوآپ نفت و فرآورده‌های نفتی ازجمهوری‌ آذربایجان آمادگی دارد.

وی گفت : در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک تولید خودرو و دارو در جمهوری آذربایجان توافق‌های خوبی حاصل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: در خصوص مسایل منطقه از جمله سوریه و عراق دارای نقطه نظرات مشترک هستیم.

رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(یکشنبه) در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد تهران از الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان بطور رسمی استقبال کرد.

در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و الهام علی اف از یگان تشریفات سان دیده و سپس هیات‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

پس ازاستقبال رسمی، طرفین نشست های خصوصی دو جانبه و هیات های عالی خواهند داشت و قرار است اسنادی دربخش های مختلف به امضا طرفین برسد .

الهام علی اف، در دوره دولت یازدهم، برای سومین بار به تهران می آید و این سفر یک روزه خواهد بود. همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی هم در این مدت، دو بار به جمهوری آذربایجان سفر کرده است که در مجموع، پنج بار سفر بین دو روسای جمهوری نشان دهنده همکاری مناسب طرفین است .

به گفته ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان در این سفر اسنادی که قبلا در سفر روسای جمهوری دو کشور به امضا رسیده بود و بخشی از آنها اجرایی شده، پیگیری و چند سند از جمله سندی نیز درباره تامین اعتبار خط آهن رشت- آستارا امضا خواهد شد.

به نظر می رسد در این سفر نیز حوادث و مسایل منطقه و جهان، مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دوجانبه به صورت گسترده مورد مذاکره قرار خواهد گرفت و گفت وگو در زمینه تحولات منطقه ای وبین المللی و گروه های افراطی و مبارزه با قاچاق از موضوعات مورد بررسی در این دیدارها باشد.

این خبر تکمیل می شود

 

پربیننده ترین خبرها