هراس ساکنان شرق سوریه از سناریوی مرگبار داعش

هراس ساکنان شرق سوریه از سناریوی مرگبار داعش
يکشنبه 15 اسفند 1395 - 21:56

کشاورزان سوری که در سواحل رود فرات زندگی می کنند، بیم آن دارند که داعش با منفجر کردن سد الطبقه در سوریه سناریویی فاجعه بار را برای آنان رقم برند.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه خبری الجزیره، ساکنان پایین دست سد طبقه نگران اند که داعش برای دفاع از پایگاه مهم خود در سوریه با یک سناریوی فاجعه آمیز، صدها روستا و مزرعه را غرق کند. این در حالیست که بر اساس اعلام سازمان ملل، از ابتدای سال جاری سطح آب رود فرات در نزدیکی شهر رقه افزایش یافته است.
ساکنان این روستاها و مناطق، واقع در غرب شهر رقه، نگران این هستند که داعش برای جلوگیری از پیشروی دشمنانش، سد الطبقه را که در 40 کیلومتری شهر رقه قرار دارد، منفجر کند.
سد الطبقه واقع در پانصد متری شهری با همین نام، یکی از پایگاه ها و مراکز اصلی تجمع سرکردگان این داعش است.
شهر الطبقه از ماه ها پیش هدف نیروهای سوریه دموکراتیک قرار گرفته که به سمت غرب رقه پیشروی کرده اند. آن ها علاوه کنترل ده ها روستا و مزرعه، به پنج کیلومتری شهر الطبقه و 4 کیلومتری سد این شهر رسیده اند.
دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل ماه گذشته در گزارشی از افزایش سطح آب  رود فرات به ده متر خبر داده بود. بر اساس اعلام سازمان ملل این افزایش جزئی حاصل بارش های شدید باران و برف و هم چنین حملات ائتلاف بین المللی نزدیک دهانه های این سد است.

سازمان ملل هم چنین دربارۀ افزایش بیش از حد  سطح آب یا هرگونه آسیب رساندن به سد الطبقه که  شاید به طغیان گسترده آب در همه مناطق رقه تا دیر الزور منجر شود، هشدار داد.

217

پربیننده ترین خبرها