پشت سرگذاشتن سختی شیمی‌درمانی با واقعیت مجازی!

پشت سرگذاشتن سختی شیمی‌درمانی با واقعیت مجازی!
جمعه 20 اسفند 1395 - 09:26

مسئولان یک بیمارستان در استرالیا با استفاده از واقعیت مجازی تلاش می‌کنند میزان استرس بیمارانی را که تحت شیمی‌درمانی قرار می‌گیرند، کاهش دهند.

العالم - گوناگون

 شیمی‌درمانی یکی از روش‌های درمانی سرطان است که استرس و نگرانی زیادی برای بیماران به وجود می‌آورد و به همین دلیل در یک بیمارستان استرالیایی مسئولان با استفاده از فناوری واقعیت مجازی تلاش می‌کنند ضمن پرت کردن حواس بیماران از روند شیمی‌درمانی استرس آنها را کاهش دهند.
بیمارستان "کریس ابرین" یکی از بیمارستان‌های مختص سرطان در استرالیاست که با همکاری سامسونگ هدست‌های واقعیت مجازی این شرکت را در اختیار بیمارانی که تحت شیمی‌درمانی قرار می‌گیرند، قرار می‌دهند.
بیماران می‌توانند از بین گزینه‌های مختلف نظیر نگهداری از کوالاها، قایقرانی، پرواز با کایت و نقاط اعجاب‌انگیز یک مورد را انتخاب کرده و در طی زمان درمان به جای آنکه شاهد مراحل درمان و ابزارهای شیمی‌درمانی باشند از سفر مجازی خود لذت ببرند و به بیماری خود فکر نکنند.
نمونه‌هایی از استفاده از واقعیت مجازی در دیگر کشورها نیز وجود دارد. برای مثال در بیمارستان کالج کینگز لندن این فناوری در اختیار کودکان قرار داده می‌شود تا آنها را برای انجام ام.آر.آی آماده کنند.

منبع : ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها