آنکارا به اقدام مقامات هلندی پاسخ کوبنده می‌دهد

آنکارا به اقدام مقامات هلندی پاسخ کوبنده می‌دهد
يکشنبه 22 اسفند 1395 - 15:04

آنکارا اعلام کرد که به شدت به اقدام مقامات هلندی مبنی برممانعت از فرود آمدن هواپیمای حامل وزیرامور خارجه ترکیه در روتردام پاسخ می دهد.

العالم - ترکیه

بنعلی یلدریم نخست وزیرترکیه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد اعتراض شدید خود را به اقدام مقامات هلند به ممانعت از فرود هواپیمای حامل وزیر خارجه ترکیه در روتردام و جلوگیری از ورود وزیر خانواده ترکیه به شهر روتردام اعلام کردیم.

وی افزود: به مسئولان هلندی اعلام کردیم که به شدت به این رفتار نامقبول آن ها پاسخ خواهیم داد.

يلدريم دراین بیانیه از شهروندان ترکیه که درکشورهای اروپایی زندگی می کنند، خواست آرامش خود را حفظ کنند و از واکنش به این اقدامات تحریک آمیز پرهیز کنند.

وی همچنین از شهروندان ترکیه خواست که در همه پرسی مقرر در 16 آوریل آتی شرکت کنند و این بهترین پاسخ به کشورهای اروپایی است.

وزیر خانواده ترکیه نیز گفت که مسئولان هلندی وی را در مرزهای آلمان به شیوه ای که همه ارزش های دموکراسی و حقوق بشر را نقض می کند، همراهی کردند.

فاطمه بتول قایا در صفحه توییتر خود نشوت که به منطقه نیمیگن در نزدیک مرزای آلمان منتقل شده و وی از طرف همه شهروندان ترکیه، این اقدام مقامات هلندی را محکوم نی کند.
وی افزود: همه جهانیان باید اقداماتی را ضد این رفتار فاشیستی داشته باشند، نمی توان پذیرفت که با یک وزیر این گونه رفتار شود.

دولت هلند دیروز (21 اسفند) از لغو مجوز فرود هواپیمای حامل وزیر امور خارجه ترکیه خبر داد و این اقدام رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را برآن داشت که هلندی ها را فاشیست بخواند.

وزرای ترکیه ای قصد داشتند در شهر روتردام هلند در گردهمایی ترک‌های مقیم این کشور سخنرانی در حمایت از همه پرسی ایراد کنند.

215

پربیننده ترین خبرها