راز مومیایی شدن برادر ناتنی

راز مومیایی شدن برادر ناتنی
سه شنبه 24 اسفند 1395 - 12:48

دولت مالزی از مومیایی شدن جسد برادر ناتنی رهبر کره شمالی، پس از یک ماه انتظار خبر داد.

به نقل از رویترز؛ جسد برادر ناتنی  "کیم جونگ اون،" رهبر کره شمالی این هفته در کوالالامپور مومیایی شد؛ بدون اینکه هیچ یک از اعضای خانواده اش، ادعایی درخصوص جسد وی  داشته باشد. این مسأله به عنوان یک دعوای دیپلماتیک با پیونگ یانگ، ادامه دارد.

بیش از یک ماه از کشته شدن "کیم جونگ نام" در 13 فوریه می گذرد و پلیس مالزی می گوید دو زن در فرودگاه بین المللی کوالالامپور، ماده فوق العاده سمی "وی ایکس" را بر روی صورت وی پاشیدند.

"کیم"  20 دقیقه پس از این حمله، پیش از رسیدن به بیمارستان کشته شد. از آن زمان تاکنون، جسد او در سردخانه ای در کوالالامپور نگهداری می‌شده است. پلیس می گوید جسد را تنها به نزدیک ترین خویشاوندانش تحویل می دهد. بنا به گفته مقامات مالزی، هیچ کس تا کنون برای تحویل گرفتن جسد وی، اقدامی نکرده است.

روز سه شنبه "احمد زاهد حمیدی"، معاون نخست وزیر در خارج از پارلمان به خبرنگاران گفت: «جسد وی مومیایی شده است بنابراین می توان آن را مدت زمان بیشتری نگه داشت.»

زاهد افزود: «این اقدام تلاشی برای حفظ جسد وی است، چرا که اگر در سردخانه نگه داشته شود، ممکن است تجزیه شود، از اینرو ما این اقدام را برای حفظ جسد انجام دادیم.»

به منظور اجتناب از جلب توجه رسانه ها و خبرگزاری ها، یکشنبه شب جسد وی مخفیانه برای مومیائی شدن از سردخانه خارج شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها