رهبر معظم انقلاب اسلامی :

پایگاه آمریکا و صهیونیسم در مصر فرو ریخت

پایگاه آمریکا و صهیونیسم در مصر فرو ریخت
يکشنبه 5 تير 1390 - 09:52

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز در ديدار آقاي عمرالبشير رئيس جمهور سودان و هيأت همراه، حركتهاي مردمي اخير در منطقه را سرآغاز يك تحول اساسي در كشورهاي اسلامي و منطقه خواندند و اظهار اميدواري كردند :در آينده نزديك شاهد يك پيمان قوي اسلامي در شمال افريقا باشيم.

رهبر معظم انقلاب اسلامي با اظهار خرسندي از بيداري اسلامي در مصر، تونس و ليبي، حركتهاي اخير مردمي در منطقه را برخلاف خواست و منافع امريكا، غرب و صهيونيستها دانستند و افزودند: برهمين اساس بايد هوشيار بود كه امريكا و غرب، مانع از ادامه مسير طبيعي اين حركتهاي مردمي نشوند و آنها را مصادره نكنند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: البته امريكا و غرب، در كوتاه مدت كاري از پيش نخواهند برد ولي بهرحال بايد مراقب هرگونه انحراف و يا مصادره حركتهاي مردمي در منطقه بود.
ايشان موضوع مصر را در تحولات منطقه بسيار مهم ارزيابي كردند و افزودند: پايگاه مستحكم امريكا و رژيم صهيونيستي در مصر، اكنون فروريخته است و امريكا و برخي حكومت هاي وابسته، در تلاش هستند كه شايد در بلندمدت، مسير را به سمت و سوي ديگري تغيير دهند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سابقه تغيير تدريجي افراد و حركتهاي انقلابي در طول زمان تأكيد كردند: نبايد گذاشت چنين اتفاقي در مورد مسائل منطقه روي دهد.
حضرت آيت الله خامنه اي درخصوص مسائل ليبي هم افزودند: ما در مورد اوضاع ليبي بشدت نگران هستيم زيرا حركت مردم ليبي يك قيام جدي و واقعي است و غربي ها مصمم هستند تا نگذارند اين حركت واقعي مردم به سرانجام برسد.
ايشان علت دخالت نظامي غرب در ليبي را همين موضوع دانستند و خاطرنشان كردند: غربيها از تشكيل يك حكومت با گرايش هاي اسلامي در ليبي و در يك قدمي اروپا به شدت هراس دارند و مي خواهند مانع از اين كار شوند.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به مسائل سودان و فشارهاي غرب به اين كشور اشاره و تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران از حكومت اسلامي، دولت و ملت سودان كه مصمم به حفظ استقلال، اسلاميت و يكپارچگي سرزمين خود هستند، حمايت مي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: ايستادگي و مقاومت دولت و ملت سودان در برابر توطئه ها و فشارهاي امريكا، رژيم صهيونيستي و غرب قابل قدرداني است.
ايشان تأكيد كردند: در شرايط كنوني بايد تمام جناحها و گروهها در سودان، هوشيار و متحد باشند.
در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهوري نيز حضور داشت، آقاي عمرالبشير رئيس جمهور سودان روابط ايران و سودان را مستحكم و خوب ارزيابي كرد و ضمن قدرداني از حمايتهاي جمهوري اسلامي ايران گفت: با وجود فشارهاي غرب، دولت و ملت سودان در مقابل اين فشارها ايستادگي كرده اند و به آينده اميدوار هستند.
رئيس جمهور سودان همچنين تحولات منطقه را مثبت و به نفع كشورهاي اسلامي دانست و گفت: قطعاً شرايط منطقه به دوران قبل از حركتهاي مردمي باز نخواهد گشت و امريكا و رژيم صهيونيستي ضرر كنندگان اصلي از تحولات منطقه خواهند بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها