آمريکا و عربستان درصدد شکست انقلاب يمن

آمريکا و عربستان درصدد شکست انقلاب يمن
يکشنبه 5 تير 1390 - 18:43

برلين (العالم) - دبيرکل حزب دموکراتيک يمن با اشاره به توطئه هاي داخلي و خارجي عليه انقلاب يمن از تحرکات آمريکا و عربستان سعودي براي به شکست کشاندن اين انقلاب خبر داد.

" سيف الوشلي " يکشنبه درمصاحبه با شبکه خبري العالم تصريح کرد: برخي کشورهاي منطقه از جمله عربستان و همچنين آمريکا از سرنگوني رژيم علي عبدالله صالح ديکتاتور يمن نگران هستند ؛ چرا که بيم آن دارند که يمن از سلطه قدرت هاي استکباري خارج شود.

الوشلي گفت: اين کشورهاي توطئه گر با استفاده از عناصر داخلي در يمن و نفوذ در آنها، درصدد به شکست کشاندن انقلاب مردمي اين کشورهستند.

دبيرکل حزب دموکراتيک يمن تصريح کرد: طرف هاي توطئه گر مي خواهند از عناصر داخلي در يمن يا برخي احزاب به عنوان ابزاري براي ضربه زدن به انقلاب مردم يمن و منحرف کردن انقلاب از مسير واقعي استفاده کنند.

وي افزود: بدون شک ، انقلاب مردم يمن همچنان ادامه خواهد يافت و انقلابيون بر رسيدن به خواسته هاي خود اصرار دارند.

الوشلي گفت: جوانان تعز گام هاي خوبي در زمينه تشکيل شوراي انتقالي دراين شهر برداشته اند و اين اقدام ، زمينه تشکيل شوراي انتقالي در کل کشور و سپس برگزاري انتخابات را فراهم خواهد کرد و به دوران ديکتاتوري در يمن پايان خواهد داد.

وي اظهار داشت: ارايه راهکار سياسي با القاي اين مساله که آنچه در يمن در حال وقوع است بحران است و نه انقلاب مردمي، از سوي مردم يمن قابل پذيرش نيست و چنين طرح هايي از سوي هرطرفي که ارايه شود ، مردود است.

دبيرکل حزب دموکراتيک يمن گفت: اقشار مختلف جامعه يمن از احزاب ديدار مشترک که به رهبران جوانان انقلابي پشت کرده و به کشورهاي توطئه گرمانند آمريکا و عربستان دل خوش کرده اند ، ناخرسند هستند.

وي خاطرنشان کرد: ما همواره شاهديم که رهبران احزاب ديدار مشترک با سفيران آمريکا و عربستان ديدار مي کنند ، درحالي که هرگز با جوانان انقلاب ديدار نکرده اند و جوانان انقلابي يمن بايد به اين مساله توجه داشته باشند.

الوشلي دفاع غرب از آزادي و حق بيان را ادعايي بيش ندانست و گفت: دعوت شوراي امنيت از مخالفان و رژيم يمن براي گفتگو نشان دهنده بي توجهي اين شورا به انقلاب مردم يمن و به رسميت نشاختن آن است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها