اخلال در سفر رييس جمهور سودان به چين

اخلال در سفر رييس جمهور سودان به چين
دوشنبه 6 تير 1390 - 14:40

تهران (العالم)- سفير سودان در تهران گفت که پس از اخلال در سفر صبح امروز (دوشنبه) عمر حسن البشير رييس جمهوري سودان به چين، وي امشب عازم پکن پايتخت اين کشور مي شود.

" سليمان عبد التواب " عصر دوشنبه درمصاحبه با شبکه خبري العالم ، گفت: بعد از اشکالي که در سفر  البشير به چين به وجود آمد وي طي ساعات آينده (امشب) عازم پکن خواهد شد.

سفير سودان در تهران افزود : البشير که براي شرکت در نشست بين المللي مبارزه با تروريسم به تهران سفر کرده بود ، صبح امروز تهران را به مقصد پکن ترک کرد اما بعد از ترک ايران ، به خلبان هواپيماي حامل وي اخطار داده شد که مسير ديگري غيراز مسير توافق شده انتخاب کند و از اين رو مديريت دفتر رياست جمهوري سودان تصميم گرفت که اين هواپيما به تهران بازگردد تا شايد درباره مسيري که مناسب سفر عمر البشير باشد ، توافق شود.

دولت چين اعلام کرده است که ديداري که قرار بود امروز ميان "هو جين تائو" رييس جمهوري اين کشور با عمر حسن البشير رييس جمهور سودان برگزار شود ، بعد از تاخير در رسيدن البشير به پکن لغو شد.

قرار بود که البشير درساعات اوليه صبح امروز وارد پکن شود و وزارت امور خارجه چين اعلام کرد که هواپيماي حامل البشير ، يازده ساعت از زماني که قرار بود وارد پکن شود ، تاخير کرد.

وي درباره زمان جديد ورود هواپيماي حامل رييس جمهوري سودان به پکن ابراز بي اطلاعي کرد.

يک منبع در وزارت امور خارجه چين با اشاره به ديدار احتمالي البشير و رييس جمهوري چين ، اعلام کرد که برنامه کاري سفر امروز لغو شد.

براساس برنامه ريزي قبلي ، قرار بود که البشير تا روز پنج شنبه در پکن بماند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها