گام مهم سوريه با شروع گفتگوي ملي

گام مهم سوريه با شروع گفتگوي ملي
دوشنبه 6 تير 1390 - 16:38

دمشق (العالم)- يک نويسنده و تحليلگر مسايل سياسي سوريه، شروع گفت وگوي ملي که امروز با حضور مخالفان در دمشق برگزار شد را گامي مهم و سر آغازي براي حل بحران موجود قلمداد و ادامه اين روند را ضروري دانست.

"احمد الحاج علي" دوشنبه درمصاحبه با شبکه خبري العالم، برگزاري نشست شخصيت هاي مستقل و مخالف در دمشق براي رايزني را که تحت عنوان "سوريه براي همه در سايه دولت دموکراتيک مدني" برگزار شد؛ مهم و مثبت ارزيابي کرد و افزود: گفت وگوي ملي بايد در راس فعاليت هاي سياسي در سوريه قرار گيرد.

الحاج علي افزود: شخصيت هاي مستقل و مخالف سوري با برگزاري اين نشست بر موضوعات مهمي تاکيد و اين مسايل را اصول اساسي براي گفت وگو قلمداد کردند.

وي اظهار داشت: مسايلي که در اين گفت وگو مطرح شد تاکيد برمخالفت با دخالت خارجي ها در امور داخلي سوريه، گفت وگو در داخل کشور و نه درخارج و دستيابي به راهکارهايي بود بر اساس منافع ملي، دموکراتيک و قبول آراي طرف مقابل و مبتني بر حمايت از اقتدار سوريه و پرهيز از تضعيف کشور.

نويسنده و تحليلگر مسايل سياسي سوريه تصريح کرد: ما درمرحله فعلي ، از اين نشست که با هدف رايزني برگزار شد انتظار نتايج زيادي نداريم چرا که اين نشست فقط آغازي براي شروع گفت وگو است و قطعا" هيچ کسي هم از اين نشست نمي خواهد که راهکارهاي سياسي براي اوضاع کشور و حوادث فعلي ارايه دهد.

الحاج علي از همه طرف هاي سياسي درسوريه از جمله نظام حاکم خواست براي شروع گفت وگوي ملي در داخل با مشارکت همه گروه هاي سوري گام بردارند و با چنين گفت وگوهايي زمينه حل مشکلات پيش روي کشور را فراهم کنند.

پربیننده ترین خبرها