رئیس جمهور برکنار شدۀ کره اولین شب زندان را چگونه گذراند؟

رئیس جمهور برکنار شدۀ کره اولین شب زندان را چگونه گذراند؟
يکشنبه 13 فروردين 1396 - 09:57

رئیس جمهور سابق کره جنوبی که به دلیل فساد از قدرت برکنار شده است، در انتظار تفهیم اتهام از سوی دادستانی این کشور روانه زندان شد.

العالم - آسیا
به گزارش پایگاه "روسیا الیوم"، روزنامه "یونگ آنگ ایلبو"، چاپ سئول به نقل از یک مقام مسئول در وزارت دفاع کره حنوبی نوشت که "پارک گون‌هه" وسایل و لوازم یک زندانی را تحویل گرفت.
شبکه تلوزیونی"شوسون" کره جنوبی نیز به نقل از منابعی که نخواستند نامشان فاش شود گفت که پارک به هنگام ورود به زندان گریه می کرد.
به گزارش خبرگزاری "یونهاپ" دادستانی کل کره جنوبی اتهامات رسمی پارک را مشخص نکرده است اما قائم مقام دادستانی که مسئول رسیدگی به این پرونده است پیشتر اعلام کرده بود که احتمالا وی اتهام هایی چون رشوه، سوء استفاده از قدرت و افشای اسرار دولتی را خواهد پذیرفت.
دادستانی قصد دارد بازجویی از پارک را اوایل هفته آینده به جای احضار وی به دادستانی کل، در داخل زندان آغاز کند.
گفتنی است پارک در انتخابات 2012، بیشترین رأی را در تاریخ نظام دموکراتیک این کشور به دست آورد اما پارلمان در دسامبر گذشته به دنبال رسوایی جنجالی که دوست وی خانم "چوی سون‌ایل" به بار آورد، او را از قدرت برکنار کرد.
شایان ذکر است که وی متهم است که با سوء استفاده از قدرت، شرکت های صنعتی را به اعطای 70 میلیون دلار به مؤسسات تحت نظر خود مجبور کرده است.
پارک گون هی (65 ساله) اولین زنی است که به ریاست جمهوری کره جنوبی انتخاب می شود و اولین رئیس جمهوری است که در این کشور به این شکل برکنار می شود.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد پارک به عنوان زندانی 503 اولین شب زندان خود را در سلول انفرادی در زندان مرکزی سئول پشت سر گذاشت.
وی سپس مثل هر زندانی دیگری به یک سلول 10.6 متر مربعی اندکی بیشتر از سلول عادی به اندازه 6.5 متر مربع منتقل شد.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها