روزنامه آمریکایی؛ بلندگوی ضد ایرانی آل‌خلیفه!

روزنامه آمریکایی؛ بلندگوی ضد ایرانی آل‌خلیفه!
يکشنبه 13 فروردين 1396 - 21:30

یک روزنامه آمریکایی با انتشار گزارشی جعلی مدعی شد ایران مواد منفجره در اختیار مخالفان بحرینی قرار می‌دهد.

العالم - آمریکا - ایران

روزنامه واشنگتن پست در همراهی با سیاست‌های رژیم حاکم در بحرین در گزارشی جعلی که مدعی شده که 6 سال پس از قیام مردم بحرین علیه حکومت این کشور، تحلیلگران آمریکایی و اروپایی هم اکنون تهدید روز افزون عمیقی را در این قیام مشاهده می‌کنند. این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات بحرینی مدعی شده است ایران به حمایت از گروه‌های شبه نظامی مسلح در آنجا می‌پردازد.

در بخشی از این گزارش آمده است: در حالیکه مقامات بحرینی معمولا ایران را به تحریک خشونت متهم می‌کنند، این ادعاهای مطرح از جانب پادشاهی بحرین نوعی اغراق تلقی می‌شده است چرا که به طور معمول از تروریسم به عنوان توجیه سرکوب فعالان شیعه استفاده می‌شود.

از سوی دیگر یک مقام اطلاعاتی آمریکا تاکید می‌کند برخی اوقات بحرین غلو می‌کند.

واشنگتن پست مدعی است مقامات بحرینی پاییز 2016 ارزیابی محرمانه‌ای در خصوص ادعاهای فوق به مقامات آمریکایی و اروپایی ارائه کرده‌اند که شامل تجهیزات نظامی است که در ویلایی در حومه بحرین کشف شده است.

گزارش ادعایی واشنگتن پست در حالی منتشر شده است که با گذشت 6 سال از آغاز انقلاب مردم بحرین نه تنها از شور و دادخواهی مردم این کشور کاسته نشده بلکه هر روز به شدت آن افزوده می‌شود.

آل خلیفه در این سال ها صدها تن را شهید کرده و شماری زیادی را در زندان‌های خود تحت شکنجه قرار داده است. همچنین آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی را به اتهامات واهی پولشویی سلب تابعیت کرده و قرار است در دادگاهی محاکمه کند.

به نظر می‌رسد انتشار گزارش واشنگتن پست در راستای اعمال فشار بیشتر بر مردم بحرین به بهانه حمایت ایران منتشر شده است.

 

منبع: تسنیم

پربیننده ترین خبرها