ترامپ، دست راست خود را برکنار کرد

ترامپ، دست راست خود را برکنار کرد
پنج‌شنبه 17 فروردين 1396 - 07:35

ترامپ در اقدامی غیرمنتظره «استیون بنن» استراتژیست ارشد کاخ سفید را از شورای امنیت ملی کنار گذاشت.

العالم ـ آمریکا
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه ترکیب شورای امنیت ملی این کشور را تغییر داد و در اقدامی غیرمنتظره «استیون بنن» استراتژیست ارشد کاخ سفید را از این شورا کنار گذاشت.
نفوذ بنن بر ترامپ به حدی بود که حتی برخی منتقدان وی را رئیس‌جمهور واقعی آمریکا می‌دانستند.

به گفتۀ یکی ازمقام‌های بلندپایۀ کاخ سفید، بعد از کناره‌گیری مایکل فلین، نخستین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، به حضور بنن در شورای امنیت ملی دیگر نیازی نبود.

به گزارش رویترز، این مقام امریکایی که ‌خواست نامش فاش نشود، افزود بنن در اصل برای رسیدگی به فعالیت‌های فلین به عضویت در شورای امنیت ملی منصوب شده بود و تنها در یکی از جلسات معمولی این شورا شرکت کرده بود.

مایکل فلین بهمن‌ماه سال 1395 در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر «تماس‌های» وی با سفیر روسیه و «گفت‌وگو دربارۀ تحریم‌های اعمال‌شده» واشنگتن علیه مسکو، از مقام خود استعفا داد.

در همین حال، بلومبرگ گزارش داد مسئولیت تعیین دستورکار نشست‌های شورای امنیت ملی امریکا به اچ. آر. مک‌مستر، مشاور امنیت ملی امریکا، سپرده شده است.

به گفتۀ برخی مقام‌های امریکایی، مک‌مستر و بنن در انجام کارها با یکدیگر اختلاف‌نظر داشتند.

به نوشته پایگاه «بلومبرگ»، ترامپ جایگاه «تام بوسرت» مشاور امنیت داخلی خود را هم تنزل داده است. ترامپ در ابتدای ریاست‌جمهوری‌اش در اقدامی که با انتقادات زیادی مواجه شد، ترکیب شورای امنیت ملی آمریکا را تغییر داد و چند نفر از جمله بنن را به این شورا اضافه کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا با این تغییرات، ترکیب شورا را تقریبا به حالت سنتی آن بازگردانده است.

همچنین با تصمیم ترامپ، «دن کوتس» مدیر اطلاعات ملی و «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا هم از این پس صورت منظم در جلسات شورای امنیت ملی آمریکا حضور خواهند داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها