واشنگتن :

پایگاه الشعیرات مرتبط با حمله خان شیخون مورد هدف قرار گرفت

پایگاه الشعیرات مرتبط با حمله خان شیخون مورد هدف قرار گرفت
جمعه 18 فروردين 1396 - 06:31

ارتش آمریکا به دستور دونالد ترامپ بامداد امروز با حمله موشکی به پایگاه الشعیرات سوریه را مورد هدف موشکی قرارداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک مسئول کاخ سفید گفت که 59 موشک تام هاوک به پایگاه نظامی هوایی الشعیرات در شمال غرب سوریه را که مرتبط با برنامه اسلحه شیمیایی بوده و مستقیما به حوادث خونین روز سه شنبه در خان شیخون مرتبط است، شلیک شد.

مقام های آمریکایی در روزهای گذشته به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در ادلب که دهها کشته و مجروح به جا گذاشت ، نظام سوریه را مورد حمله قراردادند.

سوریه هرگونه دخالت در حمله شیمیایی را رد کرده است.

شبکه تلویزیونی سوریه هم بامداد جمعه با تایید حمله موشکی آمریکا اعلام کرد که دشمن آمریکایی با دهها موشک به پایگاههای نظامی حمله کرد.

 شبکه تلویزیونی سی ان ان هم در خبری فوری و زیر نویس به نقل از مقام های  دولت ترامپ اعلام کرد نیروهای آمریکایی باند های پرواز، هواپیماهای موجود و مخازن سوخت در پایگاه هوایی الشعیرات را هدف قرار داده اند.

منابع آمریکایی می گویند که حمله از روی دو ناو جنگی «یواس‌اس راس» و «یوا‌س‌اس پورتر» انجام شده که ساعتی پیش، خبر آماده‌باش آنها در شرق مدیترانه منتشر شده بود.

آمریکایی‌ها مدعی‌اند که جنگنده‌های ارتش سوریه با به پرواز در آمدن از پایگاه هوایی الشعیرات به «خان شیخون» حمله کرده‌اند و این حمله موشکی در تلافی حمله شیمیایی به خان شیخون انجام شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها