وعده گفت و گوی آل خلیفه غیر واقعی است

وعده گفت و گوی آل خلیفه غیر واقعی است
چهارشنبه 8 تير 1390 - 10:40

مدير کل مرکز حقوق بشر بحرين دعوت رژيم آل خليفه به گفت و گو را غيرواقعي توصيف و تاکيد کرد که مردم به مبارزه تا تحقق خواسته هاي دموکراتيک و حقوق مسلم خود ادامه خواهند داد.

" نبيل رجب " روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: هنوز مشخص نيست که نيروهاي سعودي عمليات خروج از بحرين را اجرا کنند يا از سرگيري استقرار در اين کشور. اما موضوع قابل توجه در اين زمينه آن است که رژيم بحرين به دنبال جلب نظر افکار عمومي به تحرکات نيروهاي سعودي بود با اين حال هنوز علت اين اقدام مشخص نيست. ما مي گوييم که ورود اين نيروها به بحرين نقطه تاريکي در تاريخ نيروهاي سپر جزيره و تاريخ نيروهاي سعودي به شمار مي رود.

وي افزود : نيروهاي سعودي براي کمک به بحرين در برابر تهديدهاي خارجي به اين کشور نيامدند بلکه براي سرکوب تظاهرات مردمي و معترضاني وارد عمل شد که خواهان دموکراسي بودند به همين سبب ما فکر مي کنيم که حضور نظامي سعودي در بحرين ، نقطه تاريکي در تاريخ منطقه باقي خواهد ماند.

مدير کل مرکز حقوق بشر بحرين درباره واکنش افکار عمومي اين کشور درباره ازسرگيري استقرار نيروهاي سعودي نيز گفت : افکار عمومي بحرين براي نيروهاي سعودي وقعي نمي نهد و توجهي به آن ها ندارد اما برخي کشورهاي غربي و بسياري از کشورهاي جهان در خصوص ادامه حضور اين نيروها در بحرين به شدت معترضند و ملت بحرين ، جامعه جهاني و کشورهاي جهان ديگر اين موضوع را نمي پذيرند.

رجب درباره دعوت هاي مختلف رژيم آل خليفه براي گفت و گو هم گفت : در سراسر بحرين ميان همه جناح ها و سازمان هاي حقوقي گفت و گو را تنها راه حل بحران سياسي با رژيم حاکم در بحرين مي دانند اما دعوت رژيم به گفت و گو از سوي همه جناح ها با استهزا و تمسخر مواجه شد زيرا اين دعوت را واقعي نمي دانستند و هيچ کس مشارکت در آن را کار درستي نمي داند.

11:47
26

پربیننده ترین خبرها