پیشروی انقلابیون به سمت پایتخت لیبی

پیشروی انقلابیون به سمت پایتخت لیبی
چهارشنبه 8 تير 1390 - 18:10

نماينده شوراي ملي انتقالي ليبي در مصر از پيشروي انقلابيون اين کشور به سمت طرابلس خبر داد.

" عبدالمنعم الحر " روز چهارشنبه درمصاحبه با شبکه خبري العالم ، گفت اين پيشروي درچارچوب محاصره نيروهاي قذافي و تنگ کردن عرصه برآنان است.

الحر گفت : نيروهاي انقلابي به جنوب طرابلس نزديک شده اند و تنها 50 کيلومتر با آن فاصله دارند.

وي ادامه داد انقلابيون به شهر صرمان و الزاويه والمطرد درغرب طرابلس رسيده اند و اکنون درتلاش براي قطع راه ساحلي منتهي به تونس هستند.

الحر افزود : انقلابيون شهرهاي مصراته و زليطن نيز تلاش مي کنند تا وارد شهر الخمس درشرق طرابلس شوند تا بتوانند به سمت شرق پايتخت حرکت کنند.

به گفته وي انقلابيون همچنين توانسته اند که يک انبار سلاح وابسته به نيروهاي قذافي را درمنطقه الجبل الغربي و الزنتان به تصرف خود درآورند.

وي درباره دخالت مستقيم فرانسه از طريق هلي برد نيروبراي حمايت از انقلابيون و ارائه سلاح به آنان درخاک ليبي ابراز بي اطلاعي کرد و گفت بسياري از کشورها از شوراي انتقالي ليبي و انقلابيون اعلام حمايت کرده اند اما اسامي آنان به دلايلي چند اعلام نشده است.

وي پيش بيني کرد که در روزهاي آتي تحولاتي در عرصه نظامي و ميداني اتفاق بيافتد که به قطعي شدن درگيري از يک سو و يا از بين رفتن رکود سياسي حاصله درخصوص قضيه ليبي کمک کند.

وي احتمال داد که شوراي انتقالي ليبي با قذافي درباره طرحي براي ماندن وي درخاک ليبي به توافق برسند بدون اينکه وي يا خانواده اش درآينده هيچ نقشي درعرصه سياسي داشته باشند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها