حماس: برای گفت‌وگو با دولت عباس آماده‌ایم

حماس: برای گفت‌وگو با دولت عباس آماده‌ایم
سه شنبه 29 فروردين 1396 - 17:05

حماس، تهدیدات رئیس تشکیلات خودگردان علیه غزه را مردود می‌داند و برای گفت‌وگو آمادگی دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

«خلیل الحیه» حماس در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد دولت وفاق ملی مسئولیت نوار غزه را بر عهده دارد و این جنبش تهدیدات رئیس تشکیلات خودگردان علیه این منطقه را مردود می‌داند و آماده گفت‌وگو برای آشتی است.

 عضو ارشد حماس اعلام کرد نوار غزه همچنان تحت مسئولیت دولت «رامی الحمدلله» نخست‌وزیر دولت توافق ملی است، هیچ طرف دیگری جز این دولت مسئولیت مذکور را بر عهده ندارد و انتظار می‌رود وظایف خود را درقبال غزه انجام دهند.

الحیه در کنفرانسی مطبوعاتی جنبش حماس که سه شنبه (امروز) برای پرداختن به آخرین تحولات غزه برگزار شد، گفت هر دیداری با هیأت جنبش فتح باید در چارچوب گروهی کامل باشد و باید  پاسخ‌هایی واضح به مسایل ملی که مهم‌ترین آنها انتفاضه قدس است، داده شود.

وی در ادامه گفت: خواستار حل 3 مسأله از سوی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان هستیم: لغو مالیات تحمیل شده بر سوخت، بازگرداندن «بخش کم شده» از حقوق کارمندان تشکیلات در نوار غزه و نیز بازگرداندن پرداختی‌های خانواده‌های شهدا.

الحیه تأکید کرد: سیاست‌های عباس در قبال غزه منجر به تشدید اختلافات و دور شدن بیشتر وحدت خواهد شد؛ غزه از موشک‌های رژیم اشغالگر نمی‌ترسد چه برسد به تهدیدات محمود عباس.

این عضو حماس در بخش دیگری از سخنان خود نیز اعلام کرد این جنبش قصد جنگ ندارد اما اگر بر آن تحمیل شود پاسخی مناسب خواهد داد.

الحیه از موافقت حماس با برگزاری قانونگذاری و ریاستی و نیز انتخابات شورای ملی فلسطین طی سه ماه آینده خبر داد و در ادامه از آمادگی این جنبش برای آشتی خبر داد و تهدیدات عباس و اقدامات وی علیه نوار غزه را مردود دانست.

تشکیلات خودگردان حدود 10 روز پیش بخشی از حقوق کارمندان نوار غزه را کم کرد و خبرها از قصد وی برای اعمال تصمیمات سختگیرانه‌تر علیه نوار غزه دارد.

پربیننده ترین خبرها