سفری به ایروان و جاذبه های فراموش نشدنی آن

سفری به ایروان و جاذبه های فراموش نشدنی آن
پنج‌شنبه 31 فروردين 1396 - 13:15

ایروان مهمترین شهر ارمنستان و پایتخت این کشور است که به در فهرست آثار یونسکو به ثبت رسیده است.

العالم - گوناگون

دریافت ویزای ارمنستان در همان لحظه ورود به این کشور صورت می گیرد و نیازی به اقدامات قبلی ندارد. در این متن بر آن شدیم تا برخی از جاذبه های مهم تور ارمنستان و شهر ایروان را معرفی کنیم.

تفریح در پارک عشاق یا پارک کوزم

پارک عشاق که در گذشته به پارک کوزم شهرت داشته است از محبوب ترین پارک هایی است که در شهر ایروان قرار دارد. در پارک عشاق می توانید روی سنگفرش ها قدم بزنید و از منظره زیبا و باصفای پارک و آب های زلالی که در جای جای پارک خودنمایی می کنند لذت ببرید. دسترسی پارک عشاق به مراکز خرید و نیز به هتل های لوکس بسیار عالی می باشد و یکی از دلایل محبوبیت این پارک است.

دریاچه آب شیرین سوان و بازدید از کاسکاد
دریاچه سوان که از وسیع ترین دریاچه های آب شیرین دنیا است در طبیعتی بی نظیر و هوایی پاک قرار دارد که بازدید از این دریاچه از محبوب ترین مقاصد تور گردشگری و به خصوص تور خارجی می باشد. دریاچه سوان با کوه ها و طبیعتی سرسبز و زیبا و آب زلال هر بیننده ای را مدهوش خود می کند. در ساحل دریاچه می توانید از تور قایق سواری برای گشت و گذار در این دریاچه لذت ببرید. کاسکاد یکی از مناطق ایروان می باشد که هر سال پذیرای تور تفریحی از اقصی نقاط جهان می باشد. در این مجموعه پله های زیادی وجود دارد که به همراه فضای زیبای اطراف، آب نماها و تندیس ها و طراحی منحصر به فردش جلوه نمایی می کند.

موزه های مهم ایروان و آثار فرهنگی آن

یکی از مقاصد تور گردشگری بازدید از موزه های یک شهر و یا یک کشور می باشد زیرا آشنایی با فرهنگ و تاریخ کشور مقصد برای بسیاری از گردشگران خارجی لذت بخش می باشد. در ایروان موزه های مختلفی وجود دارد که هر کدام در یک حوزه ی خاص فعالیت می کنند به عنوان مثال موزه ماتناداران موزه ای است که در آن کتاب ها و دست نوشته های تاریخی نگهداری می شود. از سایر موزه های ایروان می توان به موزه پارانجانو ، موزه تاریخ و موزه فرش های دست باف و سنتی اشاره کرد. در ایروان همیشه تور داخلی از شهرهای مختلف و نیز مدارس و دانشگاه ها برای بازدید از این موزه ها برقرار است./منبع : elham24

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها