افشای روش تروریست‌ها در جنایت الراشدین

افشای روش تروریست‌ها در جنایت الراشدین
پنج‌شنبه 31 فروردين 1396 - 19:40

شاهدان عینی انفجار شنبه گذشته در کاروان آوارگان غرب حلب گفتند؛ اندکی قبل از وقوع انفجار، تروریست‌ها به بهانه توزیع خوراکی آوارگان را تشویق به خروج از اتوبوسها کردند.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه خبری "روسیا الیوم" این شاهدان عینی به روزنامه "ونسا بیلی" گفتند: "یک خودروی ناشناس از سمت پست ایست و بازرسی افراد مسلح به کاروان اتوبوس ها نزدیک شد. سرنشینان این خودرو از کودکان خواستند برای دریافت خوراکی از اتوبوس پیاده شوند؛ در این بین بسیاری از کودکان پس از مدتها تحمل گرسنگی و سپری کردن 48 ساعت مداوم در داخل اتوبوس، به امید دریافت خوراکی از اتوبوس خارج شدند اما ده دقیقه بعد و پس از آنکه به خودروی ناشناس نزدیک شدند، انفجار رخ داد."

به گفته شاهدان عینی تعدادی خارجی از ملیت های مختلف در میان افراد مسلح بودند.

برخی شاهدان عینی گفتند پس از وقوع انفجار مردم به سمت جنگل مجاور پا به فرار گذاشتند اما عناصر مسلح مانع آنها شده و همه را به داخل اتوبوس برگرداندند.

به گفته عده دیگری از شاهدان، عناصر مسلح به مردم گفتند که این کاروان از سوی گروه مسلح دیگری مورد حمله قرار گرفته است و باید به سمت جنگل فرار کنند اما پس از فرار مردم گفتند که جنگل هم مین گذاری شده است.

یکی از مسافران گفت تعدادی آمبولانس ترکیه قبل از انفجار در محل حضور داشتند. این آمبولانس ها به محض وقوع انفجار وارد عرصه شده و مجروحان و کشته ها را محل نامعلومی بردند؛ هنوز از سرنوشت این افراد اطلاعی در دست نیست.

برخی شاهدان عینی نیز گفتند که عناصر "کلاه سفید" را در محل وقوع انفجار دیده اند؛ آنها سرگرم امدادرسانی و تخلیه مجروحان نظامی بودند.

برپایه اطلاعات روزنامه "ونسا بیلی"، در این حادثه، 116 کودک قربانی شدند.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها