همزمان با افشای جنایات جدید منافقین

تسهیلات دولت عراق برای اخراج منافقین

تسهیلات دولت عراق برای اخراج منافقین
پنج‌شنبه 9 تير 1390 - 17:40

سخنگوي وزارت دفاع عراق فاش کرد که اين کشور براي تسهيل خروج اعضاي گروهک تروريستي منافقين از اردوگاه اشرف و رفتن به کشورهاي ديگر کمک هايي در اختيار آنان مي گذارد.

به گزارش شامگاه پنجشنبه پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم ، سرلشکر " محمد العسکري " در یک کنفرانس مطبوعاتي در مقر وزارت دفاع عراق در بغداد افزود: دولت عراق همه تلاش خود را به کار گرفته است تا زمينه دستيابي ساکنان اردوگاه اشرف (منافقین) به مدارک لازم جهت سفر

به کشورهای دیگر را فراهم کند.

العسکري که در حضور نمايندگان سازمان ملل و سازمان حقوق بشر سخن مي گفت ، افزود : دولت عراق با دقت زياد با سازمان هاي بين المللي همکاري مي کند تا به اين افراد (منافقین)، آزادي انتخاب سفر به خارج از عراق داده شود.

وی تاکيد کرد که تاکنون 58 تن از اعضای گروهک منافقین شامل زنان و مردان از اردوگاه اشرف گريخته و به نيروهاي عراقي پناهنده شده و انتقال به مکاني ديگر تا زمان کامل شدن تدابير سفر به خارج از عراق را خواستار شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع عراق تصریح کرد: اعضاي باقي مانده در اردوگاه اشرف ، به زور تهديد ِ فرماندهان اردوگاه در آنجا مانده اند.

دولت عراق خواهان اخراج گروهک تروريستي منافقين ازعراق تا آخر سال جاري و همزمان با خروج نيروهاي اشغالگر آمريکا از اين کشور شده است.

در جمع حاضران در اين کنفرانس مطبوعاتي چهار تن از اعضاي سابق گروهک منافقين حضور داشتند که موفق شده اند از اردوگاه فرار کنند.

"زهرا ميرباقري " يکي از اين افراد که عضو شوراي فرماندهي اردوگاه اشرف و همچنين از اعضای اصلی  گروهک منافقين بود ، در اين کنفرانس مطبوعاتي گفت : بارها براي جدا شدن از سازمان (گروهک منافقین) اقدام کردم و در پايان با همکاري نيروهاي عراقي توانستم فرار کنم و به آزادي دست يابم.

وي سپس با صدايي بغض آلود افزود : آنها بعد از آنکه از تلاش من براي جدايي مطلع شدند مرا شکنجه جسمي کردند و همين مساله سبب بيماري شديد من شد به طوري که تا مدت ها قادر به ايستادن يا نشستن به مدت طولاني نبودم.

میرباقری گفت:از سازمان هاي بين المللي و حقوق بشري مي خواهم مرا براي درمان به يکي از کشورهاي اروپايي منتقل کنند.

" بار اسکندر " ديگر عضو منافقین فراري از اردوگاه اشرف نيز در اين کنفرانس مطبوعاتي گفت : با پيوستن به سازمان (گروهک منافقین) گرفتار شدم. در واقع سازمان ، عواملي دارد که در کمين مهاجران غيرقانوني مي نشينند.

وی افزود: من در ترکيه بودم که آنها با وعده حل مشکلاتم از من خواستند به اردوگاه اشرف بروم. اما آنها با اين کار در واقع مهاجران غيرقانوني را مي ربايند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها