حمله حماس به بزرگترین پاسگاه رژیم اسرائیل+فیلم

يکشنبه 3 ارديبهشت 1396 - 19:20

گردانهای شهید عز الدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، تصاویر یکی از عملیات قبلی خود ضد رژیم صهیونیستی را پخش کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، در نهمین سالگرد عملیات نذیر الانفجار (اخطار انفجار) که گردانهای عزالدین القسام ضد پاسگاه نظامی کرم ابوسالم رژیم صهیونیستی انجام داد، پایگاه اینترنتی این گردانها، نخستین بار تصاویری را از برنامه ریزی برای این عملیات و آخرین لحظات پیش از آغاز آن پخش کرد.

پمریم عثمان گزارشگر شبکه المیادین گفت: نه سال پیش در چنین روزهایی، گردانهای عزالدین القسام عملیات شهادت طلبانه نذیر الانفجار را ضد اشغالگران صهیونیست انجام داد.

ویژگی این عملیات برنامه ریزی و اجرای دقیق آن بود. تجهیزات به کار گرفته شده در این عملیات و چگونگی اجرای آن، جزئیاتی است که نخستین بار در نوار ویدئویی که این گردانها درباره این عملیات پخش کرد، فاش شده است.

این نوار ویدئویی چهار نفر از مبارزان القسام را نشان می دهد که در اجرای این عملیات شهادت طلبانه مشارکت داشتند. این تصاویر همچنین نشان می دهد در این عملیات از یک دستگاه خودروی نظامی شبیه خودروی نظامیان ارتش رژیم اسرائیل استفاده شد.

در ادامه این گزارش آمده است: در ساعت شش روز هجدهم ماه آوریل سال 2008، چهار دستگاه خودروی بمبگذاری شده به پاسگاه نظامی رژیم اسرائیل در مرز جنوب نوار غزه نزدیک شدند و به طرف پاسگاه کرم ابوسالم حرکت کردند. این خودروها که حامل مقادیر زیادی مواد منفجره بود پس از شلیک دهها گلوله خمپاره، به پاسگاه کرم ابوسالم که بزرگترین پاسگاه این رژیم در مرز نوار غزه است، حمله کردند.

دو دستگاه خودروی بمبگذاری شده در داخل این پاسگاه و یک خودروی بمبگذاری شده هم در برابر آن منفجر شد. رانندگان این سه خودرو غسان ارحیم از محله الزیتون غزه، احمد محمد ابوسلیمان از محله تل السلطان رفح و محمود احمد ابوسمره از دیرالبلح بودند.

چهارمین خودرو به علت نقص فنی از این پاسگاه عقب نشینی کرد. خالد ابوعسکر راننده چهارمین خودرو بود که در جنگ سال 2009 شهید شد.

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام گردانهای عزالدین القسام، در این عملیات چند نظامی اشغالگر کشته و زخمی شدند، اما اشغالگران فقط به زخمی شدن سیزده نفر از سربازانش اعتراف کردند. هدف این گردانها از پخش این نوار ویدئویی تأکید بر آمادگی آن در برابر اشغالگران اسرائیلی است. موفقیت این عملیات با وجود همه تدابیر نظامی رژیم اسرائیل ثابت می کند گردانهای القسام آمادگی کامل دارد و دیوار یا استحکامات نظامی نمی تواند مانعی برای اجرای عملیات آن باشد.

پربیننده ترین خبرها