تعجب نیمی از آمریکایی ها از انتخاب ترامپ!

تعجب نیمی از آمریکایی ها از انتخاب ترامپ!
دوشنبه 11 ارديبهشت 1396 - 23:03

رییس موسسه مطالعات امنیتی و اروپایی اتریش گفت: نه فقط ایران و اروپا بلکه نیمی از آمریکایی ها از انتخاب ترامپ متعجب شدند.

العالم-آمریکا

به گزارش پایگاه خبری شبکه  العالم، ورنر فاسلابند عصر دوشنبه در نشست شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: به اعتقاد آمریکایی ها، برای اولین بار کسی رییس جمهوری این کشور شده که بنیادهای قدرت را نمی داند، حتی جمهوری خواهان می گویند ترامپ ایده های آنان را به سرقت برده است.
وی با بیان این که ترامپ مهارت ها و در عین حال اختلافات جدی با رسانه ها دارد، ترامپ را ناسیونالیستی انزواگرا عنوان کرد که یک دفعه از هیچ به این جا نرسیده است.
به گفته فاسلابند، ترامپ البته تنها نمونه در این زمینه نیست چرا که در دنیا تمایلات شدید به ناسیونالیسم وجود دارد و این پدیده جهانی شده است.
رییس موسسه مطالعات امنیتی و اروپایی اتریش در ادامه به افزایش هزینه های تامین امنیت اروپا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ما چالش های امنیتی را در شرق و بالکان داریم. از سوی دیگر وضعیت کریمه و اوکراین و ورود سربازان روسی به این منطقه را داریم.
وی با اشاره به اینکه کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق اکنون عضو اتحادیه اروپا می شوند، گفت: الحاق لتونی و لیتوانی به اتحادیه اروپا ممکن است روسیه را تحریک و وضعیتی ایجاد کند که تنش زا باشد بنابراین باید سیاست واحدی اتخاذ کنیم.
این مقام اروپایی افزود: ناتو نباید اهمیت خود را از دست دهد ؛ اینکه بیش تر اعضا بدانند چگونه از سپر آمریکا بهره ببرند درمیان مدت موضوع ما خواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت سیاست های دفاعی خاطرنشان کرد: گذشته از روسیه، ترامپ گفته علاقه ای به ناتو ندارد و اعتقاد دارد چرا آمریکا باید برای اروپا هزینه بدهد؛ این شرایط رابطه آمریکا - اروپا را به موضوع اصلی تبدیل کرده است. اروپا سعی خواهد کرد به طور مستقل مشکلات خود را حل کند.
فاسلابند همچنین گفت: در دوره ای هستیم که نه فقط جالب است بلکه می تواند برای اروپا تعیین کننده باشد.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو در کشورهای آلمان ، فرانسه و بریتانیا گفت: نتیجه این انتخابات ها برای هر سه کشور بزرگ تاثیر زیادی بر اروپا خواهد داشت.
فاسلابند ادامه داد: در فرانسه احتمالا ماکرون برنده انتخابات باشد؛ وی نامزد مستقل است که قبلا وزیر دارایی کابینه سوسیالیستی بوده و اگر چیز غیرطبیعی رخ ندهد باید بتواند با پنجاه و یا چهل وپنج درصد برنده شود.
این مقام اروپایی ادامه داد: بحث فقط نتیجه نیست انتخابات پارلمانی در فرانسه می تواند جریانی برای رای دهندگان باشد اما قدرت یابی جریانات متمایل به سمت راست و حزب سارکوزی محتمل ترین نتیجه است.
فاسلابند با بیان اینکه ماکرون معقول ترین نامزد در فرانسه است گفت: اگر وی انتخاب شود استمرار سیاسی را در فرانسه خواهیم داشت. البته با توجه به تحولات جدید، کار برای رییس جدید راحت نخواهد بود و نخواهد توانست وعده های خود را محقق کند.
وی افزود: در آلمان وضعیت متفاوت است؛ مرکل بالاترین شانس انتخاب مجدد را دارد.
فاسلابند با بیان اینکه برای سوسیال دموکرات ها فرصت وجود دارد تا با چپگراها و سبزها اکثریت را در دست بگیرند، افزود: البته احتمال بالایی نمی دهیم؛ شولتز سیاستمدار مسوولی است اگر هم تغییر ایجاد شود تحولات بنیادین در سیاست کنونی آلمان نخواهد داشت.
وی با اشاره به اهمیت اقتصاد آلمان اظهار داشت: اگر دو دولت آلمان و فرانسه بتوانند با هم در عرصه اقتصادی همکاری کنند این می تواند برای اروپا بسیار تاثیرگذار باشد.
به گفته فاسلابند، آنچه دستور کار اصلی در اتحادیه اروپا خواهد بود برگزیت است که درحال گفت وگو هستند و مسیر طبیعی آن باید طی شود و در این شرایط باید بتوانیم سیاست مشخص و مشترک برای استقلال سیاسی و امنیت اروپا تعیین کنیم.
فاسلابند با اشاره به قابلیت های تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفت: وزارت خارجه آمریکا حتما نفوذ بیشتری در کاخ سفید و پنتاگون خواهد داشت؛ در نهایت ترامپ باید در چارچوب ساختار قرار گیرد چرا که سیاست های وی قابل ادامه نیست.
به گفته وی، کوشنر داماد ترامپ نفوذ زیادی بر ترامپ دارد و می تواند در منطقه خاورمیانه تاثیرگذار باشد. رییس جمهوری آمریکا سعی خواهد کرد بر روی خاورمیانه متمرکز نشود چرا که آسیای دور و جنوب شرق آسیا برای آینده بسیار تاتیرگذار است. اینکه چه کسی حرف آخر را در شرق خواهد زد هنوز روشن نشده است./ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها