نیویورک تایمز: ترامپ دیکتاتوری دیگر را به کاخ سفید دعوت کرده است

نیویورک تایمز: ترامپ دیکتاتوری دیگر را به کاخ سفید دعوت کرده است
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 - 23:38

روزنامۀ نیویورک تایمز نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، که پیش از این در کاخ سفید از سیسی، رئیس جمهور مصر، استقبال کرده بود و دو هفتۀ دیگر هم با رجب طیب اردوغان دیدار می کند، با دعوت از رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، دیکتاتوری دیگر را به کاخ سیفید فراخوانده است.

العالم آمریکا

روزنامه نیویورک تایمز در سرمقالۀ خود رودریگو دوتِرته رئیس جمهور فیلیپین را رهبر غیردمکراتیک و متحد نامطمئن خواند و نوشت: فیلیپین متحد آمریکا و کشوری دمکراتیک است ولی دوترته از 2 دهۀ پیش که شهردار داوائو بود، جرایم و جنایاتی مرتکب شده است که اجازه دادن به " گروه های مرگ" برای گشتزنی در شهر برای کشتن آزادانۀ مردم یکی ازآنهاست.
نیویورک تایمز نوشت: دوترته از سال 2016 که در انتخابات پیروز شد، در سراسر فیلیپین بیش از پیش به کشتار دست زده است و پلیس و کمیته های امنیت ملی بدون هیچ حساب و کتابی به قتل مردم می پردازند. همین کشتارها باعث شد که یک وکیل فیلیپینی هفتۀ گذشته از دیوان کیفری بین المللی بخواهد که دوترته و 11 مسئول دیگر را به اتهام کشتار حدود 10 هزار نفر در 3 دهۀ گذشته تحت پیگرد قرار دهد.
نیویورک تایمز از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به علت دعوت از دوترته برای سفر به واشنگتن انتقاد کرد و افزود: ترامپ در تماس تلفنی " بسیار دوستانه" از دوترته برای سفر به واشنگتن دعوت کرده است.
این روزنامه آمریکایی نوشت: دعوت دوترته به کاخ سفید بیانگر دیکتاتور مآبی ترامپ و علاقه اش به سران پنجه آهنین جهان است. 
نیویورک تایمز نوشت : ترامپ در راستای دیکتاتور مآبی خود رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را نیز به مناسبت پیروزی اش در همه پرسی جنجال آفرین تغییرات قانون اساسی برای سفر به واشنگتن در نیمه ماه کنونی دعوت کرده است و از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر هم استقبال گرمی کرد در حالی که السیسی پس از کودتای 4 سال پیش خود و زندانی کردن هزاران مخالف سیاسی از سفر به واشنگتن منع شده بود.
نیویورک تایمز، آمریکا را دوست ناقضان حقوق بشر خواند و نوشت: ترامپ خود را به آن دسته از سران جهان نزدیک می کند که کوچکترین ارزشی برای حقوق بشر، حاکمیت قانون و دمکراسی قائل نیستند.
روزنامه واشنگتن پست هم نوشت: نباید از دعوت دوترته به کاخ سفید تعجب کرد زیرا ترامپ و دوترته برادران ناهمزاد هستند.
واشنگتن پست افزود: هم ترامپ و هم دوترته الفاظ زشت به زبان می آورند، به بی بند و باری جنسی خود می بالند، ارزشی برای زنان قائل نیستند، رسانه های آزاد را تهدید می کنند، دستگاه قضایی را نادیده می گیرند، از منتقدان فساد انتقاد می کنند و به پاپ توهین کرده اند.
واشنگتن پست نوشت: دیتورته پس از صدام حسین، معمر قذافی و کیم جونگ اون جدیدترین دیکتاتوری است که ترامپ زبان به ستایش وی باز کرده است .

رودریگو دوترته

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها