ارتباط دادگاه حريري باسرويس اطلاعاتی آمريکاواسراييل

ارتباط دادگاه حريري باسرويس اطلاعاتی آمريکاواسراييل
يکشنبه 12 تير 1390 - 16:30

بيروت ( العالم)- نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني گفت: سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان در سخراني شب گذشته خود (شنبه شب) با ارايه اسناد و مدارک ارتباط دادگاه ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان را با سرويس هاي اطلاعاتي آمريکا و رژيم صهيونيستي فاش کرد.

غالب قنديل يکشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري متشکل از باندي آمريکايي - اسراييلي و از جنايتکاران، قاتلان و مزدوران است که پروژه از پيش طراحي شده براي تخريب چهره مقاومت و ايجاد فتنه در لبنان را اجرا مي کند.

قنديل گفت: سخنان شب گذشته سيد حسن نصرالله شرح کاملي از ماهيت واقعي اين دادگاه بر اساس اسناد و مدارک قطعي بود.

وي افزود: فيلمي که در خلال سخنراني سيد حسن نصر الله در زمينه اقدام "گرهارد ليمان" پازپرس دادگاه بين المللي ترور حريري در خصوص  فروش اسناد پخش شد؛ پيش نويس راي صادره اين دادگاه که دخالت "دانيل بلمار" دادستان کل دادگاه در حمايت از شاهدان دروغين را فاش مي کند و اطلاعاتي که دبير کل حزب الله درباره مشاوران و بازپرسان دادگاه بويژه شخص روبرت پير، افسر برجسته سرويس اطلاعات آمريکا ارايه کرد، همه و همه ثابت مي کند که دادگاه باندي از قاتلان و مزدوران و جاسوس هايي است که مامور به متهم کردن حزب الله و ايجاد فتنه در لبنان شده اند.
 

اين تحليلگر سياسي با اشاره به انتشار محتواي حکم اوليه دادگاه قبل از صدور، و درج آن در روزنامه ها از سال 2006 و مژده اسراييلي ها در باره متهم شدن حزب الله، بار ديگر نشان داد که باندي آمريکايي - اسراييلي طرحي از پيش طراحي شده را دراين زمينه به اجرا گذاشته اند.

وي سخنان سيد حسن نصر الله را درباره مقابله مقاومت با ايجاد فتنه و جنگ داخلي براي لبناني ها اطمينان بخش ارزيابي کرد.

قنديل در بخش ديگري از سخنانش به اظهارات دبير کل حزب الله درباره تلاش برخي از گروه هاي 14 مارس براي فتنه افروزي پرداخت و افزود: سيد حسن نصر الله جريان 14 مارس را با ارايه حقايق موجود و زبان منطق مخاطب قرار داد.

وي همچنين به تلاش فواد سنيوره نخست وزير اسبق لبنان براي فتنه انگيزي با ارايه طرح امارت طرابلس و نافرجام ماندن اين طرح با مخالفت توده هاي مردم و حضور به موقع نخست وزير، رهبران منطقه شمالي و دولت در عرصه اشاره کرد.

قنديل افزود: در همين ارتباط سمير جعج، سامي جميل و برخي ديگر از نمايندگان گروه هاي 14 مارس در تلاش براي بسيج و تحريک مردم در راستاي تامين اهداف آمريکا و رژيم صهيونيستي وارد ميدان شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها