احتمال خروج آمریکا از توافقنامه آب و هوایی پاریس

احتمال خروج آمریکا از توافقنامه آب و هوایی پاریس
يکشنبه 7 خرداد 1396 - 15:06

اخبار رسانه ها حاکیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درپی خروج از توافقنامه تغییرات آب و هوائی پاریس است .

العالم آمریکا

منابع خبری روز یکشنبه تأکید کردند، ترامپ به نزدیکان خود خصوصاً اسکات برویت رئیس آژانس حفاظت از محیط زیست گفته است که فکر خروج از توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس را در سر دارد.
رویترز نیز به نقل از منبعی مرتبط با این قضیه گزارش داد : ترامپ پیش از گرفتن تصمیم نهائی خود درباره توافقنامه آب و هوائی پاریس 2 نشست با مسئولان اجرائی شرکت های سوختی و شرکت های بزرگ برگزار خواهد کرد.
ترامپ دیروز شنبه در صفحه توئیتری خود نوشته بود که هفته آینده تصمیم خود را خواهد گرفت.
ترامپ در اجلاس جی 7 هم از تن دادن به خواستۀ متحدانش مبنی بر اعلام حمایت خود از توافقنامه تغییرات آب و هوائی پاریس سر باز زده بود. 
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز شنبه اعلام کرد که آمریکا و دیگر اعضای جی 7 اختلافات زیادی درباره توافقنامه تغییرات آب و هوائی پاریس دارند و ابراز امیدواری کرد که ترامپ به این توافقنامه پایبند باشد.
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا هم امروز در کنفرانسی خبری گفت : ترامپ آماده شنیدن دیدگاه های مختلف درباره توافقنامه تغییرات آب و هوائی پاریس است و در اجلاس جی 7 درپی فهمیدن دیدگاه های سران دیگر کشورها بود.
ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود از توافقنامه تغییرات آب و هوائی پاریس بسیار انتقاد کرد و وعده داد که اگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود ، از این توافقنامه خارج خواهد شد زیرا معتقد است که پایبندی کامل به توافقنامه باعث کاهش تولید ناخالص ملی به اندازه 2 تریلیون و 500 میلیارد دلار در یک دهۀ آینده خواهد شد. 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها