پس از پایان دوره درمان

چاوز به کاراکاس بازگشت

چاوز به کاراکاس بازگشت
سه شنبه 14 تير 1390 - 03:02

غيبت طولاني رئيس جمهور ونزوئلا پايان يافت و او با ظاهر شدن در جمع طرفدارانش به شايعات و احتمالات در همه موارد پايان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم. هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا که برای عمل جراحی به کوبا رفته بود، پس از بازگشت در جمع هزاران نفر از هوادارانش در کاراکاس ظاهر شد.

چاوز در حالی که پرچم ونزوئلا را به دست داشت، از بالکن کاخ ریاست جمهوری به طرفدارانش گفت که بهبود خواهد یافت و بطور ایستاده و بدون هیچ متن نوشته شده‌ای، نیم ساعت صحبت کرد.

رئیس جمهور ۵۶ ساله ونزوئلا، در هشتم ژوئن به کوبا رفت و برای برداشتن یک غده سرطانی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

چاوز با بیان این موضوع که نمی تواند در مراسم دویستمین سالگرد استقلال ونزوئلا از اسپانیا که روز سه شنبه برگزار می شود، شرکت کند، افزود: در رژه حاضر نخواهد شد، اما مراسم از کاخ خود دنبال می کند.

او که اونیفورم نظامی به تن داشت، همراه با مردم سرود ملی ونزوئلا را خواند.

آقای چاوز از حمایت های طرفدارانش تشکر کرد و گفت: "این بهترین دارو برای هر بیماری است."

پیش تر تلویزیون دولتی ونزوئلا تصاویر ورود آقای چاوز به کشور در فرودگاه کاراکاس را نشان داد که در آن برادر رئیس جمهور و معاون اول او برای استقبال به فرودگاه رفته بودند.

وی با وجود مخالفان فراوان و کودتای نافرجام سال ۲۰۰۲، بیش از ۱۲ سال است که رهبر ونزوئلا است.

هوگو چاوز چند روز پیش اعلام کرد که به سرطان مبتلاست و برای درمان به کوبا سفر کرده است. رئیس جمهور ونزوئلا گفته است که حالش خوب است و خوشحال است که به کشور بازگشته است. غیبت طولانی مدت آقای چاوز و بی خبری از او باعث بروز تردیدهایی در ونزوئلا شده بود.

غیبت هوگو چاوز این پرسش را ایجاد کرده بود که در فقدان شخص کاریزماتیکی مانند آقای چاوز، چه کسی می‌تواند جانشین او شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها