امریکا از توافق آب و هوای پاریس خارج شد

امریکا از توافق آب و هوای پاریس خارج شد
جمعه 12 خرداد 1396 - 00:23

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که کشورش از توافق نامه بین المللی آب و هوایی پاریس خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رئیس جمهوری امریکا لحظاتی قبل در کاخ سفید اعلام کرد : ما از توافق پاریس خارج می‌شویم ولی در عین جال مذاکرات برای ورود مجدد به این توافق یا توافقی کاملاً جدید، آغاز خواهد شد.

ترامپ افزود: به توافقی می‌پیوندیم که مفاد آن برای تجار، کارگران، مردم و مالیات‌دهندگان آمریکایی عادلانه باشد.

وی گفت: اگر بتوانیم چنین کاری کنیم، عالی است.

رئیس جمهوری آمریکا در اظهارات خود با بیان اینکه توافق آب و هوایی پاریس به سود آمریکا نیست، تاکید کرد: معاهده پاریس هزینه های مردم آمریکا را به صورت نامناسبی افزایش می دهد. به دلیل این معاهده مشاغل زیادی را به ویژه در حوزه خودروسازی و غیره از دست می دهیم.

ترامپ گفت موافقتنامه آب و هوایی پاریس به قدر کافی درمورد چین و هند سختگیرانه نیست.

وی ضمن اعلام توقف اجرای موافقتنامه آب و هوایی پاریس، از قصد آمریکا برای مذاکره درباره توافق جدید آب و هوایی خبر داد.

دونالد ترامپ که یکی از وعده های مهم  انتخاباتی اش خروج از توافقنامه اب و هوایی پاریس بود خاطرنشان کرد: در راستای عمل به تعهداتم و برای حفاظت از آمریکا و شهروندانش، اعلام می‌کنم که ایالات‌متحده از توافق آب و هوایی پاریس خارج خواهد شد.

توافقنامه پاریس درباره تغییرات آب و هوایی در سال 2015 درباره کاهش تبعات و پیامدهای تغییرات آب و هوا برای اولین به امضای اغلب کشورها رسید.

از مجموع 197 کشور عضو سازمان ملل، 195 کشور این توافقنامه را امضا کردند. سوریه و نیکاراگوئه این توافقنامه را امضا نکردند.

موضوع اصلی توافقنامه پاریس، جلوگیری از افزایش دمای هوا ناشی از گازهای گلخانه ای است و هدف از امضای آن کندتر کردن روند گرم شدن زمین است.

کشورهایی که اردیبهشت ماه سال 1395 توافقنامه آب و هوا را امضا کردند 93 درصد گازهای گلخانه های را تولید می کنند و مسئول گرم شدن زمین هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها