تلاش برای پایان اختلافات میان کویت و عربستان

تلاش برای پایان اختلافات میان کویت و عربستان
سه شنبه 14 تير 1390 - 05:40

نخست‌وزير كويت براي رفع تنش با حكومت آل سعود و بررسي تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي امروز وارد عربستان شد و با پادشاه اين كشور ديدار كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم خبرگزاري عربستان در گزارشی در این مورد نوشت: نخست‌وزير كويت امروز سفر دوره‌اي خود به كشورهاي حوزه خليج فارس را با سفر به عربستان آغاز كرد.

شيخ ناصر المحمد الاحمد الصباح در ديدار با عبدالله بن عبدالعزيز در شهر جده افق‌هاي همكاري بين عربستان و كويت و راه‌هاي تقويت اين همكاري‌ها در همه زمينه‌ها را مورد بررسي قرار دادند.

بنا بر اين گزارش، روند همكاري‌هاي مشترك كشورهاي حوزه خليج فارس با يكديگر و حوادث و تحولات جهان اسلام و عرب نيز از ديگر محورهاي گفت‌وگوي دو طرف بوده است.

شاهزاده نايف بن عبدالعزيز ، ولي‌عهد دوم، سعود الفيصل، وزير امور خارجه و مقرن بن عبدالعزيز، رئيس دستگاه اطلاعات عربستان نيز در اين نشست حضور داشتند.

به گفته منابع آگاه ، اين گفت‌وگوها در سطح سياسي درباره تقويت روابط و رفع تيرگي روابط بين نخست وزير كويت و عربستان به دليل رابطه وي با ايران صورت مي‌گيرد.

انتظار مي‌رود كه مقامات سعودي در اين سفر علت حمايت نكردن نخست وزير كويت از حكومت آل خليفه در جريان اعتراضات اخير بحرين و نيز آنچه حمايت كويت از ايران خوانده شده است، مورد بررسي قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس عربستان در برهه اخير هر گونه ارتباط و تماسي با نخست وزير كويت را قطع كرده بود و تنها با امير كويت تماس داشته است كه آخرين مورد آن نامه وزير كشور عربستان به امير كويت در اعتراض به موضع‌گيري ضدسعودي در رسانه‌هاي كويتي بود بدون اينكه دولت كويت در جريان اين نامه قرار بگيرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها