وفاق: گفتگوهاي بحرين محکوم به شکست است

وفاق: گفتگوهاي بحرين محکوم به شکست است
سه شنبه 14 تير 1390 - 15:06

منامه ( العالم)- عضو فراکسيون مستعفي جمعيت وفاق در پارلمان بحرين با تاکيد بر شکست گفت وگوي اعلام شده از سوي سران رژيم حاکم به دليل نمايشي بودن آن، جلسات گفت وگو را "سمينار ارايه ديدگاه ها" خواند.

هادي الموسوي سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: اين گفت وگو محکوم به شکست است، زيرا تدابير، روش و نحوه دعوت از افراد در اين گفت وگو با شرايط برگزاري يک گفت و گوي ملي منطبق نيست.
عضو فراکسيون مستعفي وفاق خاطر نشان کرد: مقامات منامه از اين طريق قصد داشتند به دنيا القا کنند که گفت وگوي ملي تدارک ديده اند اما واقعيت اين است که اين جلسات صرفا به يکسري ديدارها و گردآوري اطلاعات محدود شده است.
الموسوي افزود: در حالي که جمعيت وفاق در آخرين انتخابات پارلماني 60 درصد آرا را کسب کرده است اما سهميه حضور آن در گفت و گوي مورد بحث طبق برنامه ريزي گردانندگان جلسات 1.6 درصد بوده است و اين خود ثابت مي کند که حکومت در زمينه گفت وگو جدي نيست.
وي درباره دلايل قبول جمعيت وفاق براي مشارکت در اين "گفت وگوي محکوم به شکست" خاطرنشان کرد: جمعيت وفاق قصد داشت با گرفتن هرگونه بهانه از رژيم حاکم و با ارقام و آمار و بر پايه واقعيات به همه ثابت کند که اين گفت وگو به شکست مي انجامد.
در نخستين جلسات روند گفتگوهاي توافق ملي که امروز برگزار شد، هيچ يک از 5 شخصيت جمعيت ملي الوفاق، حضور نيافتند و اين جمعيت در اعتراض به عملکرد رژيم حاکم از مذاکرات کناره گيري کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها