سفیر انگلیس در عراق:

«خلافت» در حال فروپاشی است

«خلافت» در حال فروپاشی است
دوشنبه 22 خرداد 1396 - 03:55

سفیر انگلیس در عراق در سالروز اشغال موصل به دست داعش تأکید کرد چیزی که امروز به نام «خلافت» از آن یاد می‌شود در حال فروپاشی است.

العالم - عراق

«فرانک بیکر» سفیر انگلیس در عراق بیانیه‌ای به مناسبت سالروز یورش داعش به عراق و اشغال موصل منتشر کرده و مهارت و شجاعت نیروهای عراقی را ستود.

به نوشته پایگاه خبری شبکه رووداو، او در این بیانیه آورده است: روز گذشته مصادف بود با سالروز یورش ظالمانه و خشونت آمیز داعش به موصل و امروزه آن‌چه که از آن به «خلافت» یاد می‌شود در حال نابودی است و نیروهای امنیتی بیشتر شهر را پس گرفته و در حال تثبیت اوضاع هستند.

این بیانیه می‌افزاید: نیروهای عراقی از خود مهارت و شجاعت و اراده برای بیرون راندن داعش از شهر نشان داده‌اند و همزمان برای حفظ جان غیر نظامیان تلاش می‌کنند و ما به حرفه‌ای بودن و شجاعت و فداکاریشان اعتراف می‌کنیم و پیروزی‌هایشان باعث شده است تا مردم برای نیروهای مسلح خود افتخار کنند.

سفیر انگلیس در ادامه افزود: باید در برابر تهدیدات پیش رو واقع‌بین باشیم و عقب‌نشینی و چند دستگی داعش ادامه دارد اما همچنان برای عراق و جهان تهدید هستند و حملات شنیع در بغداد، لندن و منچستر یادآوری این است که داعش چگونه بی هدف جوامع ما را هدف قرار می‌دهد.

فارس

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها