آمریکا مایل به خروج از عراق نیست ؛

فشار برای ماندن نظامیان آمریکا در عراق

فشار برای ماندن نظامیان آمریکا در عراق
چهارشنبه 15 تير 1390 - 15:41

عضو ائتلاف دولت قانون تاکيد کرد: آمريکا از اينکه دولت عراق تاکنون حرفي از تمديد حضور نظاميان آمريکايي به ميان نياورده، خشمگين است.

"عدنان السراج" روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت : دولت آمريکا ضمن  اعمال فشار شدید بر عراق برای ادامه حضور نظامیان خود در این کشور ،به صورت متناوب مسئولاني را نیز به بغداد اعزام کرده و حتي به صورت ضمني و یا صريح دولت عراق را تهديد می کند.

وي با تاکيد بر اينکه فشارهاي دولت آمريکا افزايش خواهد يافت، خاطر نشان کرد : آن ها مي خواهند در عراق بمانند و این کشور مخالف اين خواسته است . عراق می خواهد در صلح با کشورهاي منطقه زندگي کند.

السراج با تاکید بر اينکه مواضع سياسي عراق از زمانی که مسئولان این کشور تصمیم به بازيابي حاکميت کشور کردند، واضح و روشن بوده است، گفت : عراق خواست در تصميم گيري هاي سياسي مستقل باشد در برقراری روابط با کشورهاي همسايه خود مستقل عمل کند.اين روابط به ويژه با ايران و سوريه از اهميت خاصي برخوردار است، زيرا ما با اين کشورها از منافع مشترک و آينده ای واحد برخورداريم.

وي با تاکید بر اینکه فشار های آمریکا نمی تواند باعث تخریب روابط عراق با همسایگانش شود، تاکيد کرد : دولت و هم ملت عراق براي جلوگيري از سوء استفاده واشنگتن  از خاک عراق برای آزردن جمهوري اسلامي از خود پايداري نشان دادند و اجازه ندادند آمريکا از طريق عراق به خاک ايران تعدي کرده يا برادران ايراني را مورد آزار قرار دهند.

وی افزود : عراق اجازه نداد آمریکا خاک خود را به عرصه اي براي تسويه حساب تبديل کند و عملا کاخ سفید نيز ناچار شد در برابر مقاومت عراقي ها کوتاه بيايد.

وي سپس درباره سفر محمد رضا رحيمي معاون اول رييس جمهوري ايران به بغداد گفت : اين سفر نقشه راهي واقعي براي برنامه اقتصادي راهبردي ميان دو کشور را در پي خواهد داشت و  همچنین دهان کساني که به دنبال تخريب روابط اقتصادي و تجاري گسترده دو کشور هستند را خواهد بست.

عدنان السراج در پايان خاطر نشان کرد : اين سفر نشانه اي مثبت و پيامي مهم براي مردم ايران و عراق است، نشانه ای مبني بر اينکه دو ملت چشم به برقراري روابطي هر چه بهتر دارند، زيرا اين ملت ها از پيوندهاي تاريخي، اسلامي و همجواري نيز برخوردارند.

پربیننده ترین خبرها