استقبال "اسرائیل" از ولیعهد جدید عربستان سعودی

استقبال
پنج‌شنبه 1 تير 1396 - 09:27

گزارش یک روزنامه صهیونیستی از استقبال رژیم "اسرائیل" از تعیین محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان سعودی حکایت دارد.

العالم فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که شاهزاده محمد بن سلمان در سال 2015 به سرزمین های اشغالی سفر کرد، و به صورت منظم با مسئولان اسرائیلی دیدار کرده است.
بر اساس گزارش روزنامه "رأی الیوم" شبکه هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز درواکنش به تعیین محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان سعودی گزارش داد تغییرات اخیر در نظام سعودی، می تواند مایه خرسندی و رضایت تل آویو باشد.
به نوشته هاآرتص، پسر سلمان که در ماه اوت آینده 32 ساله می شود، عملاً عربستان سعودی را اداره می کرد، و سلمان بن عبدالعزیز پدر بیمارش، از قدرت کناره گیری خواهد کرد.
این نشریه صهیونیستی با به کار بردن توصیف «پسر» برای محمد بن سلمان نوشت، که وی به علت مواضع قطعی اش درقبال ایران مژده ای خوب برای اسرائیل است، زیرا این مساله باعث شده که وی یک شریک راهبردی بسیار مهم برای این رژیم باشد، ضمن اینکه وی دارای مواضعی ضد داعش، اخوان المسلمین وحزب الله لبنان است.
این روزنامه به دیدارهای منظمی که گفته می شود میان افسران سعودی و اسرائیلی در اردن برگزار می شود، اشاره کرد و نوشت که این نشست ها، در اساس مستلزم موافقت پسر سلمان است که وزیر دفاع عربستان است.

به نوشته هاآرتص، یکی از این دیدارها در سال 2015 در ایلات و دیداری دیگردر حاشیه نشست سران عرب در اردن در ماه مارس گذشته برگزار شد و این مساله نشان دهنده دیدارهای منظم میان افسران سعودی و اسرائیلی درچارچوب اتاق جنگ مشترک اردن و عربستان و آمریکا با هدف هماهنگ کردن فعالیت های مشترک است.
این روزنامه همچنین این سوال را مطرح کرد که محمد بن سلمان تا کی می تواند روند صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها را به عنوان بخشی از برنامه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیش ببرد و آیا می تواند که در روابط میان اسرائیل و عربستان تحولی ایجاد کند؟
215

پربیننده ترین خبرها