نویسنده مصری تاکید کرد:

آل سعود حامی وهابی ها و افراطی ها در مصر

آل سعود حامی وهابی ها و افراطی ها در مصر
شنبه 18 تير 1390 - 08:29

يک نويسنده معروف مصري، با اشاره به کينه قديمي آل سعود از مصر، خاندان حاکم بر عربستان را به حمايت از وهابي ها و گروه هاي افراطي متهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خانم "هویدا طه" در مقاله ای در سایت اینترنتی روزنامه "الدستور" مصر نوشت: کینه خاندان حاکم بر عربستان سعودی، کینه ای قدیمی است، بصورتیکه در این مقاله فرصت کافی برای اشاره به توطئه سعودی ها و دستگاه اطلاعاتی عربستان علیه مصر وجود ندارد.

این نویسنده مصری با اشاره به وجود ده ها مدرک و سند درباره توطئه های سعودی علیه مصر تاکید کرد: برخی جوانان مصری فریب خرافات سعودی ها برای اعزام به افغانستان و جهاد را خوردند؛ آنها به افغانستان اعزام شدند تا در آنجا با کمک دستگاه اطلاعاتی آمریکا که ارتباط بسیار نزدیکی با آل سعود دارد، به جنگ با اتحاد جماهیر شوروی سابق بپردازند.

در این مقاله آمده است: عربستان سعودی قبل از دهه هفتاد -و حتی تا این لحظه- در حال صرف هزینه برای گسترش تفکر قرون وسطایی وهابیت در مصر است.

نویسنده این مقاله با بیان اینکه خاندان حاکم بر عربستان نمی خواهد مصر هیچگاه سر بلند کند، تاکید کرد: سعودی ها اکنون از عناصر خود در مصر برای فتنه انگیزی بین مسلمانان و مسیحیان، و مقابله با هرگونه طرح توسعه و تحول این کشور استفاده می کنند.

هویدا طه در ادامه نوشت: عربستان سعودی بدنبال آن است که مصر به کشوری شبیه به افغانستان تبدیل شود، تا بتواند کنترل آن را در اختیار داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه عربستان سعودی دولت مقدسی نیست و دوست مصر به شمار نمی آید، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی در حال هدایت کودتایی علیه انقلاب مصر است، و این اقدامات تاهنگامی که مصری ها بیدار نشوند، ادامه خواهد داشت.



پربیننده ترین خبرها