تحرکات مرموز آمريکا وعربستان عليه ملتهای عرب

تحرکات مرموز آمريکا وعربستان عليه ملتهای عرب
شنبه 18 تير 1390 - 17:17

برلين (العالم)ـ دبير کل حزب دموکراتيک يمن از تحرکات مرموز آمريکا و عربستان و نقشه آنها براي "موروثي کردن قدرت در کشورهاي عربي خصوصاً يمن" خبر داد.

 سيف الوشلي شنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: عربستان به تازگي با پخش تلويزيوني سخنان علي عبدالله صالح، در واقع با مردم و انقلابيون يمن اعلام جنگ کرد ولي انقلاب مردمي يمن توطئه هاي عربستان و آمريکا را نقش بر آب خواهد کرد و به دوران ديکتاتوري در اين کشور پايان خواهد داد.
 
دبير کل حزب دموکراتيک گفت: بي شک عربستان با آمريکا در امر موروثي کردن قدرت در کشورهاي عربي به جاي کمک به موفقيت انقلاب ها همکاري مي کند و بارزترين نمونه تلاش عربستان و آمريکا براي انتقال قدرت به پسر عبدالله صالح از طريق واگذاري کنترل نيروهاي مسلح به خانواده صالح است.
 
الوشلي پخش تلويزيوني سخنان عبدالله صالح از سوي عربستان را تحريک آميز خواند و افزود: سخنان عبدالله صالح در حالي از تلويزيون پخش شد که وي هيچ مشروعيتي ندارد و از صحنه سياسي يمن حذف شده است.

وي تصريح کرد: اقدام عربستان در به پخش سخنان عبدالله صالح تحريک مردم انقلابي يمن و اعلام جنگ با آنان محسوب مي شود.

دبيرکل حزب دموکراتيک يمن افزود: مردم يمن با وجود توطئه هاي عربستان و آمريکا به انقلاب خود ادامه خواهند داد و عربستان با اقداماتش ماهيت واقعي خود را به ملت يمن نشان داد.

الوشلي با درخواست از جوانان انقلابي يمن براي تشکيل فوري شوراي انتقالي گفت: تشکيل شوراي انتقالي به دوران ديکتاتوري سياه در يمن پايان خواهد داد.

وي افزود: انقلاب کبير مردم يمن که بنيان ديکتاتوري را در اين کشور ريشه کن خواهد کرد، در تناقض رفتار قيموميت مابانه عربستان و آمريکا است .

الوشلي گفت: توطئه هاي خارجي شکست خواهد خورد زيرا مردم يمن مخالف طرح هايي هستند که "انقلاب را بحران قابل حل به روش سياسي جلوه مي دهد يا هدف از آن منحرف کردن انقلاب از مسير اصلي يا از بين بردن انقلاب" است.
 
دبيرکل حزب دموکراتيک يمن خاطرنشان کرد: آمريکا و عربستان خواهان تبديل يمن به کشوري قدرتمند نيستند بلکه مي خواهند يمن وابسته به آنها باشد تا منافع شان به خطر نيفتد. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها