اعمال محدوديت شديد آزادي بيان دربحرين

اعمال محدوديت شديد آزادي بيان دربحرين
يکشنبه 19 تير 1390 - 16:21

رييس جمعيت حقوق بشر جوانان بحريني با اشاره به اخراج پزشکان، دانشجويان، دانش آموزان و بازجويي از آنان به سبب استفاده از پايگاه اينترنتي فيس بوک ، خاطر نشان کرد: آزادي بيان در بحرين به شدت محدود است و مردم در تنگنا از سوي رژيم آل خليفه قرار دارند.

"محمد المسقطي" يکشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم حق تعيين سرنوشت را حقي شناخته شده در منشور سازمان ملل عنوان و در عين حال تاکيد کرد: جوانان بحريني قصد ندارند اعتراضات خود را به سمتي غيرمسالمت آميز سوق دهند هر چند که در معرض شديدترين سرکوبگري ها از سوي نيروهاي امنيتي قرار دارند.

رييس جمعيت حقوق بشر جوانان بحريني تاکيد کرد تا وقتي اقدامات سرکوبگرانه رژيم عليه مردم ادامه داشته باشد ، در اين کشور گفت و گوي واقعي وجود نخواهد داشت.

المسقطي اظهار داشت: در حالي امروز وارد دومين هفته از آغاز گفت و گو در بحرين شده ايم که گروه هاي مخالف شرکت کننده در اين جلسه ها، گفت و گو را غير واضح ، غيرصريح و فاقد نشانه هاي واقعي براي حل مشکلات سياسي بحرين دانستند به ويژه که همه اعتراضات برگزار شده به دعوت ائتلاف جوانان 14 فوريه با سرکوب و قلع و قمع گسترده مواجه شد.

وي افزود: روشن است که هيچ راه حل واضحي در افق گفت و گو مشاهده نمي شود در واقع رژيم آل خليفه قصد دارد با برگزاري اين گفت و گو تنها حاشيه اي ناچيز از آزادي بيان و عقيده را که حق قانوني مردم است در اختيار آن ها قرار دهد.

رييس جمعيت حقوق بشر جوانان بحريني در ادامه تاکيد کرد : دعوت رژيم براي گفت و گو در واقع فقط باهدف خوراک تبليغاتي و رسانه اي براي آن به ويژه در سطح بين المللي صورت گرفته است زيرا تاکنون هيچگونه گفت و گوي واقعي صورت نگرفته است.

المسقطي گفت: پايگاه هاي اينترنتي و تبليغاتي همچنان مسدود مي شوند و اعتراضات سرکوب و خبرنگاران دستگير مي شوند. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها